Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nurburgring

    Vem planerar att åka ner i år? Finns eventuellt chans att jag kommer prova på ringen för första gången i år, beror dock på om jag fortfarande kommer att bo kvar i Frankfurt eller inte. Men om ni ska ner så hör av er, jag kommer gärna förbi en sväng.

    Marco
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

  • #2
    Ingen?

    Jag vet inte riktigt hur stort intresset är men det borde finnas någon som hade velat prova på ringen. Nu när jag ändå bor så nära tänkte jag att man borde passa på eftersom det är ju en bra bit att åka om man bor i Sverige.

    Finns det någon på forumet som har varit där med sin fiat?
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #3
      Det är mitt primära mål med min bil.. att köra på ringen. Men tills den e klar får jag läsa om andras äventyr...
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • #4
        Tanken har såklart slagit mig, men om det finns tid och pengar över till det återstår att se. Vore himla skoj tror jag.

        Panda 169

        Comment


        • #5
          Jo, visst har jag planer att köra på ringen. Om tid och pengar tillåter blir det av mot slutet av sommaren.
          Men det blir inte med någon Fiat

          Comment


          • #6
            Jag skall ner. Vet inte när dock.
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • #7
              Originally posted by Black_GT
              Finns det någon på forumet som har varit där med sin fiat?
              Jag var nere med Coupén i höstas. Trots att det var i november var det gassande sol och 25 grader. Helt underbart.

              Jag har aldrig sett så många Porschar på ett och samma ställe.

              Banan i sig är jäkligt kul men det känns nästan fustrerande att det mer eller mindre är omöjligt för en vanlig turist att lära sig banan.

              Jag kommer förhoppningsvis ner en sväng under 2006 men inget är bokat. Innan nästa resa kommer jag förska lära mig banan på digitalt vis (FIA GTR).
              Last edited by TobbeC; 9 January 2006, 10:17.
              Porsche Boxster S 2002

              Comment


              • #8
                På tal om att lära sig banan, vilket spel har den mest realistiska banan. Jag spelar ofta Gran Turismo 4 på PS2 och undrar hur realistisk banan är där?

                Banan verkar vara lika svår varje gång, jag undrar om jag någonsin kommer att lära mig varje kurva?
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Black_GT
                  På tal om att lära sig banan, vilket spel har den mest realistiska banan. Jag spelar ofta Gran Turismo 4 på PS2 och undrar hur realistisk banan är där?

                  Banan verkar vara lika svår varje gång, jag undrar om jag någonsin kommer att lära mig varje kurva?
                  Den har fått mycket beröm. Jag såg en filmsekvens där man filmat ett varv på ringen och lagt det parallet med GT4. Det var svårt att se skillnad.

                  http://video.google.com/videoplay?do...99116509&q=BMW

                  Annars har även The mother (Nürburgring) patchen till GTR fått beröm.
                  Last edited by TobbeC; 9 January 2006, 13:58.
                  Porsche Boxster S 2002

                  Comment


                  • #10
                    Kanske blir till att skaffa sig ett PS2 alltså... ;-)
                    En fråga dock, vad är GTR och till vilken plattform finns det?

                    Panda 169

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jim
                      En fråga dock, vad är GTR och till vilken plattform finns det?
                      Simbins GTR.

                      http://www.10tacle.com/gtr-game/

                      Plattformen är PC. Spelet finns att köpa online för 150 spänn. Kolla pricerunner.
                      Porsche Boxster S 2002

                      Comment


                      • #12
                        Ja men om det är på det viset så kommer jag nog att köra ringen på GT4 lite oftare i fortsättningen
                        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by TobbeC
                          Simbins GTR.

                          http://www.10tacle.com/gtr-game/

                          Plattformen är PC. Spelet finns att köpa online för 150 spänn. Kolla pricerunner.
                          Jag har detta spelet. Har köpt det. I affär. Retro...
                          Är sååå stolt. Känns så ädelt att betala för ett spel...
                          Men det är man tvungen till om man vill spela online.
                          Och det vill man.
                          Är ett mycket bra spel med stor realism.
                          Sen finns Anderstorp, Falkenberg nerladdningsbara som banor!!!
                          Coolt.
                          Rätt fräckt att bränna runt Anderstorp med en Viper faktiskt.
                          Den överstyr lite mer än Coupén. Annars är dom rätt lika...

                          I senaste Top Gear var det ett intressant inslag där Jeremy först
                          körde Laguna Seca i Gran Turismo 4 med en Honda NSX och fick en bra varvtid.
                          Sen drog dom till kalifornien och testade samma grej på riktigt.
                          Häftigt! Men han hade inte en suck att matcha sin GT4-varvtid...
                          Han fegade för mycket i verkligheten, Laguna Seca är rätt kuperad.
                          Coupé 20VT LE -99 Svart
                          Camaro V8 1LE -14 Röd
                          Huracan V10 610-4 -14 Grå
                          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                          Comment


                          • #14
                            Blir nog till att köpa det där spelet, blir ju en del billigare än att köpa ett PS2 + GT4.
                            alx, såg det Top Gear avsnittet, himla skoj faktiskt.

                            Panda 169

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by alx
                              Jag har detta spelet. Har köpt det. I affär. Retro...
                              Är sååå stolt. Känns så ädelt att betala för ett spel...
                              Men det är man tvungen till om man vill spela online.
                              Och det vill man.
                              Är ett mycket bra spel med stor realism.
                              Sen finns Anderstorp, Falkenberg nerladdningsbara som banor!!!
                              Så även mantorp.
                              Rätt fräckt att bränna runt Anderstorp med en Viper faktiskt.
                              Den överstyr lite mer än Coupén. Annars är dom rätt lika...
                              Ett tips är att köra minicup modden så får du FWD
                              Porsche Boxster S 2002

                              Comment

                              Working...
                              X