Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya 500:an

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Är jag ensam om att beställt en 500?

    Jag har tecknat mig för en Fiat 500 1,4 Sport. Får bil nr 018 av de 150 som kommer till sverige i början av nästa år.

    Färg och utrustning får man välja senare, men tänkte väl mig något sådant här?

    /Magnus
    Attached Files
    Last edited by fiatmagnus; 4 November 2007, 18:21.
    Magnus Emanuel
    Abarth 500 -09

    Comment


    • #62
      snygg och lagom diskret
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment


      • #63
        Snyggt spoilerpaket!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #64
          Lycko dig, vad kommer kalaset att kosta?????
          Ge mig ett bra pris så kanske det blir en ;.)

          Comment


          • #65
            Originally posted by Fadi
            Lycko dig, vad kommer kalaset att kosta?????
            Ge mig ett bra pris så kanske det blir en ;.)
            Ja, den är ju inte jättebillig direkt som tidigare diskuterats. Grundpriset för 500 1,2 med minsta utrustningspaketet POP kostar 139.000 kr och sedan vet jag inte om priserna var reducerade med den miljöbilsrabatt man får av staten på 10.000 kr. Denna rabatt får man om man köper 1,2 eller dieselmotorn.

            Priset för 1,4 Sport var 159.000 kr. I paketet sport ingår bl.a. sportig instrumentpanel, blue and me, sportstolar, luftkonditionering, 15" alu fälgar, kromat avgasrör m.m.

            Jag kommer väl att köpa till läderinredning, 16" fälgar, ev spoilerpaket och HiFi-system (interscope). Är det någon som vet hur det låter, ni som har det i ev. någon annan fiatmodell?

            /Magnus
            Magnus Emanuel
            Abarth 500 -09

            Comment


            • #66
              heh. dom här har tänkt till med regnret
              Har det NÅNSIN varit sån hype för en Fiat i sverige?

              http://www.blocket.se/vi/13839947.htm?ca=11_s
              Attached Files
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment


              • #67
                Originally posted by fiatmagnus
                Jag kommer väl att köpa till läderinredning, 16" fälgar, ev spoilerpaket och HiFi-system (interscope). Är det någon som vet hur det låter, ni som har det i ev. någon annan fiatmodell?

                /Magnus
                Är du säker på att det går att få Interscope i Sverige? Jag har iofs Interscope i min Grande Punto, men den är å andra sidan byggd enligt europeisk norm. Det blev så eftersom det inte gick att få läderklädesel i en diesel i Sverige!

                Men uppgifterna är lite diffusa vad Interscope egentligen innebär. Fiat Sverige visste i alla fall inte när jag fråga dom. Men eftersom dom nu bara ville ha 500:- mer för Interscope istället för Bose så var det inte mycket att snacka om. Jag vet att en skillnad i alla fall är att man får en extern förstärkare till alla högtalarna med Interscope. Men sen har jag ingen aning om högtalarna i sig skiljer sig åt. Stereon verkar samma oavsett modell.

                Tyvärr har jag inte haft möjlighet att jämföra ljuden mellan Interscope och Bose så jag har ingen uppfattning om skillnaden ljudmässigt. Det räcker för mina behov i alla fall.

                Blue & Me är däremot ett avsnitt för sig själv. Nu har jag en 100GB hårddisk kopplad till USB-uttaget. Det funkar hyfsat... men det tar en bra stund för systemet att gå igenom alla ID-taggarna första gången. Men som vanligt när Microsoft är inblandade så blir det ju en del udda buggar.
                Last edited by pepso; 9 November 2007, 22:52.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by jeper
                  heh. dom här har tänkt till med regnret
                  Har det NÅNSIN varit sån hype för en Fiat i sverige?

                  http://www.blocket.se/vi/13839947.htm?ca=11_s
                  Dom har hittat på regnummer till annonsen . Vanligt då dom inte har några bilar i Sverige dom försöker sälja . Ofta direkt kopierade från Mobile.de Den firman skulle jag personligen inte köpa bil av .

                  Comment


                  • #69
                    Vast vore lite som personlig skylt om man hade FIA500 på sin nya 500.

                    Ingen bil som har den idag, så inte omöjligt.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Jamo
                      Dom har hittat på regnummer till annonsen . Vanligt då dom inte har några bilar i Sverige dom försöker sälja . Ofta direkt kopierade från Mobile.de Den firman skulle jag personligen inte köpa bil av .
                      Det var som attans. Då fick man lära sig nåt nytt idag med!
                      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                      http://fiatpanda.wordpress.com/

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by pepso
                        Är du säker på att det går att få Interscope i Sverige? Jag har iofs Interscope i min Grande Punto, men den är å andra sidan byggd enligt europeisk norm. Det blev så eftersom det inte gick att få läderklädesel i en diesel i Sverige!

                        Men uppgifterna är lite diffusa vad Interscope egentligen innebär. Fiat Sverige visste i alla fall inte när jag fråga dom. Men eftersom dom nu bara ville ha 500:- mer för Interscope istället för Bose så var det inte mycket att snacka om. Jag vet att en skillnad i alla fall är att man får en extern förstärkare till alla högtalarna med Interscope. Men sen har jag ingen aning om högtalarna i sig skiljer sig åt. Stereon verkar samma oavsett modell.

                        Tyvärr har jag inte haft möjlighet att jämföra ljuden mellan Interscope och Bose så jag har ingen uppfattning om skillnaden ljudmässigt. Det räcker för mina behov i alla fall.

                        Blue & Me är däremot ett avsnitt för sig själv. Nu har jag en 100GB hårddisk kopplad till USB-uttaget. Det funkar hyfsat... men det tar en bra stund för systemet att gå igenom alla ID-taggarna första gången. Men som vanligt när Microsoft är inblandade så blir det ju en del udda buggar.

                        Ja, enligt min utrustningslista som jag fick när jag beställde bilen, ska det gå att beställa HiFi-systemet interscope till nya 500:an. Den är ju givetvis preliminär, men även på fiat500.com där man kan snickra ihop sin egen 500 finns det som ett tillval.

                        /Magnus
                        Magnus Emanuel
                        Abarth 500 -09

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by fiatmagnus
                          Ja, enligt min utrustningslista som jag fick när jag beställde bilen, ska det gå att beställa HiFi-systemet interscope till nya 500:an. Den är ju givetvis preliminär, men även på fiat500.com där man kan snickra ihop sin egen 500 finns det som ett tillval.

                          /Magnus
                          Jupp, jag såg också nu att Interscope fanns som tillval till 500:an. Fast det såg också ut som om det var det enda alternativet om man ville ha en större stereo. Till Grande Punton så finns bara Bose som tillval i Sverige. Men i vissa andra länder så finns även Interscope.

                          Hur som helst så misstänker jag att Interscope innebär fler och bättre högtalare och en aktiv baslåda i bagaget. I så fall är det definitivt värt pengarna.

                          Comment


                          • #73
                            Första?

                            500 i trafik så jag i går em, följde efter den lilla upp på Kungsgatan där den säker kommer att göra sig bra

                            Urs. de usla mobilbilden men han inta me å slita fram hasslbladaren......
                            Attached Files
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • #74
                              Äntligen!

                              Nu har jag faktiskt slagit till på en liten gynnare! Var nere i Tyskland i torsdags och köpte mig en bossanova-vit Fiat 500 Lounge 1.2. Inga bekymmer att köra 100 mil i raskt motvägstempo, en för biltypen väldigt hög komfort enligt mig! Här har vi en skabbig mobilbild på min nya pendlarkamrat.
                              Attached Files
                              David Karlsson
                              GTJ 1600 -75
                              Fiat 500 1.2 Lounge -07

                              Comment


                              • #75
                                Trevvligt! Grattis o välkommen till forumet..
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X