Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om Marea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips om Marea

    Tjena,

    Första gången jag är inne på det här forumet, har mest hållt till på Team Barchetta Sweden tidigare. Men pga större familj har jag nu blivit tvungen att byta forum;-) Men jag funderar på att hålla mig inom "familjen", därför tänkte jag höra vad de med erfarenhet av Marean har att säga?

    Det intressanta är vanliga fel och sådant som man bör se upp med. Köregenskaperna skiter jag i vid valet av familjebil;-)

    /TLC


  • #2
    Pappa har kört sin i 10 000 mil och det enda som gåt är avgassystemet. Fått några länkarmar/knutar bytta på garantin
    Han är nöjd, men de är bara två.

    Större?
    Om du har fler än 2 barn skulle jag titta på Doplo/Ulysse/Multipla varianter.

    Själv har jag i frågan om familje transporter övergivit FIAT och åker Cheva TransSport.
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      Själv ägare till en Marea ELX = 1.6 lit
      Årsmod 2000
      De få problemen som har varit är åtgärdade på garantin.
      Fukt i bakljusen = garantibyte
      Rostkänsligt avgassystem(bakre) = Svetsat på garantin efter 3400 mil = DÅLIGT
      Ska skaffa rostfritt sen, kostar ej mer än original.
      Årsmod 2000 har ej airbag på passagerarsidan vilket är bra med barnstol monterad.

      Är för övrigt mycket nöjd med den bilen, lilla motorn till trots.. mycket varvvillig, kul motor, bra utväxling i kombination med motorn..."körglädje" med det var inte intressant i dettas fallet... men ett +
      Motorypen kallas "surrig" av vissa biltestare.?
      Motorn är dessutom snål med bränslet....... 0.72 - 0.82 landsväg(Autobahn 140 KM i snitt) ca max 0,9 i stan.

      Super, att trycka in en stor barnvagn där bak med den nerfällbara luckan ! +++++ både på tvären o längden (Brio)
      Helförsäkring ca 3600:- med allt
      Enda felet är att man inte får ha den till jobbet, tjejen och den lille är ju sååå förtjusta i den.. så man kör en gammal Tipo istället ;-)

      Fiat for FUN

      Comment


      • #4
        Vänta på Stilo Weekend istället...när den kommer så är säkerligen marea på utgång...
        Skall komma som modell -03

        Comment


        • #5
          Originally posted by TLC
          Tjena,

          Första gången jag är inne på det här forumet, har mest hållt till på Team Barchetta Sweden tidigare. Men pga större familj har jag nu blivit tvungen att byta forum;-)
          Hej!
          Har du varit med i Team Barchetta Sweden och har sålt bilen?
          Vem köpte den?
          Har du skickat mail till mattias om utträde ur klubben?

          /Mattias

          www.barchetta.se

          Comment


          • #6
            Stilo wekend, tja men DYRARE
            Eller GM "Stilo" weekend ???
            Fiat for FUN

            Comment


            • #7
              Tack för svaren.

              Jag har kollat på Doblo:n, gillar den skarpt. Tyvärr har jag lite svårt att övertala flickvännen om det coola i att rulla runt i en postbil;-)
              Dessutom tycker jag att säteskomforten lämnade en del övrigt att önska...

              Mattias
              Nix jag har inte gått ur. Jag ser Barchettafrånvaron som temporär... Jag ska meddela min status och se om jag får vara passiv medlem:-) Det var en kille från Gnosjö som köpte bilen. Alldeles för billigt förstås:-(

              Comment

              Working...
              X