Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tvätta/vaxa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tvätta/vaxa

    Dags att dra av bilen och få den ren inför saltsässongen. Läste på vax-burken att man skulle rengöra med polish innan man vaxar, är det verkligen nödvändigt? Är det för att det skall bli rent eller för att polera bort små repor?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Polish kallar jag en kemikalie som både innåller slipmedel och skyddande vax.

    Kör först med lackrengöring/rubbing/cleaner (kärt barn har många namn beroende på hur mycket slipmedel det är i den) och avsluta sedan med vax som skyddar den nypolerade lacken.
    Stilo & GSXR1000 Race

    Comment


    • #3
      Läste att rubbing/cleaner/polish är samma sak med olika mycket slipmedel, med rubbing värst, polish snällast. Då blir det att polera först då!
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Färdig!

        Då var Punton färdig för vinterväglag. Tog 2.5 timme. Jisses vad man är trött i axlarna idag då! Blev smått förvånad när man la på vaxet, trodde att det skulle se ut som Turtle Vax, det där gråa, men det var ju genomskinligt vattenliknande. Inga problem att lägga på eller ta av! Så nu skiner den som om den var ny. :-)
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Och så lädret

          Vad används för tvätt av läderinredning? Var och letade efter autoglym, men hittade inget för läder. Förslag på var man hittar och vad man bör använda?
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X