Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mäta fritt utrymme under motorhuv?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mäta fritt utrymme under motorhuv?

    Väldigt OT, men flera av er har säkert behövt mäta hur mycket fritt utrymme det finns för nya installationer under motorhuven. Jag har sett att man använder någon slags modellera för detta. Någon som kan berätta vad det är för material och var man skaffar det?

    Anledningen att jag frågar är att min snipa (båttyp) behöver få lite nya rördragningar under sin motorhuv.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

  • #2
    Spruta in fogskum i en plastsäck och stänga igen luckan?
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Ingen bra lösning. Fogskum kan kröka dörrkarmar om det blir instängt. En motorhuv blir en lätt match. Dessutom behöver mäta ett flertal gånger på samma ställe.
      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

      Comment


      • #4
        papier mache / gips? i säck förstås?
        Last edited by pazzo; 18 September 2011, 16:36.
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Som du själv skrev, modellera.
          Leta upp närmaste leksaks/hobbyaffär.

          Ja har för mig att jag använt såkallat "kludd" eller häftmassa som det egentligen heter för att kolla frigång på någon mindre grej.
          Detta var i brist på bättre, läs modellera.

          Jag skulle lägga en lite klutt på ett par strategiska ställen, annars blir det nog svårt att stänga och en viss risk att man råkar flytta/bryta av något känsligt.
          Vill inte påstå att jag kan detta, men så har jag tänkt iaf.
          JAG ÄR FIAT FAN, VA FAN ÄR DU?

          Min X1/9-sida


          Skaffa Firefox nu!

          Comment

          Working...
          X