Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pendlingsfordon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag håller med Johan om ovan, säpo bestämmer hur politiker ska transporteras och media svartmålar politiker istället för säpo.

    Nu kommer jag låta som en miljönisse själv men varför pendla på Hornsgatan i en bil? Eller Sveavägen? Finns väldigt bra och snabbare kollektiva val och det går snabbt att ta sig till fots också. Jag förstår yrkesmän som har sina verktyg i bilen men en kostymnisse som okynnesåker sin tjänstebil från kontoret på Kungsholmen till Södermalm är fel.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #17
      Olja är ju en ändlig resurs. Så antingen bränner vi på i nuvarande tempo och snart blir priset för oljan apdyr och "ingen" köper olja längre eller så drar vi ner på tempot och använder oljan längre i tid sen blir oljan apdyr ändå och ingen köper olja mer. Undrar vilket som är bäst för miljön, har själv ingen aning?

      Det tredje alternativet är att lämna massa billig olja kvar i backen och använda alternativa dyrare energier, ej troligt att alla människor är så oegoistiska. Det fjärde att använda sig av en energikälla som blir billigare än olja, finns det? Femte alternativet, att straffa olja mm med att höja priset eller något annat straff. Bara att välja

      PS Tycker att vi som cyklar, går, kör moppe, åker kollektivt eller samkör mm gör bra val, men kan i princip inte motivera varför, eftersom jag tror att billig olja kommer upp hur som helst

      PS Sen måste man ju få ha roligt med, som tex köra järnet helt utan anledning
      Last edited by stooges; 7 May 2015, 17:14.

      Comment


      • #18
        Ibland tänker jag att man borde investera i en dieselbil som vardags/entusiastkärra då de alltid kommer kunna köras på annat än diesel. Audi har nåt experiment på g där de klyver vattenmolekyler för att sätta ihop till nån slags diesel.. Bådar ju ganska gott om det innebär reducering av kvävedioxider. CO2 problemet är iaf ute ur bilden.

        Håller annars med Almir m.fl. om idioter som tar bilen för några 100m resväg. I Stockholm finns iaf en fungerande kollektivtrafik. Sanningen i Gbg är dock att man fortfarande TROTS köer sparar 1tim per dag genom att ta bilen runt stan istället för kollektivtrafik. T.ex mellan Johanneberg och Lindholmen som jag kört ett antal veckor nu. Allt pga Gbg's gytter till infrastruktur.
        Last edited by per; 7 May 2015, 18:27.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Kan hålla med ang. Göteborg och bil. Staden är ju trots allt planerad och byggd för vänstertrafik. Jag har 15 km till jobbet (Björlanda - Kungsten) vilket avklaras på 12-15 min i morgontrafik om man prickar rätt i tid (Volvo-personal skall till jobbet. Blockerar hela jävla Hisingen). Bussen tar 70 min enkel resa, men jag har bilen i jobbet så det löser sig med automatik. Frugan kommer däremot betydligt snabbare till jobbet kollektivt än med bil (Björlanda - Heden)
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment

          Working...
          X