Announcement

Collapse
No announcement yet.

För och nackdelar med Wife 1.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • För och nackdelar med Wife 1.0

    För och nackdelar med Wife 1.0

    För ett tag sedan uppgraderade en kompis till mig från Girlfriend 1.0 till Wife 1.0 och upptäckte då att programmet krävde så mycket prestanda att det nästan är omöjligt att köra andra program. Han märkte även att Wife 1.0 genererar en så kallad Child-process som kommer att kräva ännu mer av systemet i framtiden. Ingen av dessa faktorer var nämnda i manualen eller produktinformationen, men andra användare av Wife 1.0 har varnat för dessa fenomen av applikationen.

    Men inte bara det, Wife 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka alla andra systemaktiviteter. Han har upptäckt att vissa andra program som PokerNight 10.3, BeerBash 2.5 och PubNight 7.0 inte alls kan köras utan att hela systemet kraschar och felmeddelandet "DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" visas, trots att dessa program gått att köra tidigare.

    Vid installationen har man inte möjlighet att välja bort oönskade tillval som t.ex. MotherInLaw 55.8 och BrotherInLaw betaversionen. Dessutom är programmets utformning väldigt fattigt på funktioner.

    Några förbättringar jag skulle vilja se i Wife 2.0 är
    - En "Påminn mig inte igen"-knapp
    - Minimeringsknapp
    - En installationsguide som kan avinstallera Wife utan att ta bort vissa resurser från systemet

    Tills en ny version kommer och för att undvika problemen i Wife 1.0 har jag beslutat att hålla mig till Girlfriend 2.0. Men det finns problem även här. Helt uppenbart är att man inte kan installera Girlfriend 2.0 över Girlfriend 1.0. Du måste först avinstallera Girlfriend 1.0. Andra användare säger att detta är en känd bugg som jag borde känna till. Tydligen uppstår en konflikt när de båda versionerna skall dela på komponenterna. Dock tror dom att buggen skall vara fixad nu.

    För att göre det hela ännu värre så fungerar avinstallationen av Girlfriend 1.0 ganska dåligt. Den lämnar små men märkbara spår efter sig i hela systemet. En annan mycket irriterande sak att tänka på !! Alla versioner av Girlfriend skickar hela tiden små pop-up meddelanden om fördelarna med att uppgradera till Wife 1.0.

    Wife 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du försöker installera Vprassel 1.1 innan du avinstallerar Wife 1.0 kommer Wife 1.0 att radera alla MSMoney filer och sedan avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omöjligt att installera Vprassel 1.1 p.g.a. för lite tillgångar i systemet.

    För att undvika ovan nämnda bugg försök att installera Vprassel 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också liknande Shareware program som OneNightStand 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Wife 1.0. En annan lösning är att köra Vprassel 1.1 under falskt användarnamn. Men även här bör du se upp för virus som omedvetet laddas.

  • #2
    hehe, just nu använder jag GetALife 1.0 för att senare uppgradera till ILoveMyFiat 2.7
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      haha
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        jobbit 2.5
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Re: För och nackdelar med Wife 1.0

          Originally posted by lobo

          Wife 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du försöker installera Vprassel 1.1 innan du avinstallerar Wife 1.0 kommer Wife 1.0 att radera alla MSMoney filer och sedan avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omöjligt att installera Vprassel 1.1 p.g.a. för lite tillgångar i systemet.
          He he
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment

          Working...
          X