Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byter till amerikanare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byter till amerikanare

    Sorry! Frestelsen blev för stor. En Ford Mercury 1978, 2,3 l V6. Under två veckor alltså fr o m fredag! I Ecuador, på höglandet.

    Lovar att återkomma med reserapport se´n om bilfronten där med följande prioritering:
    -Fiat Coupé
    -Italienska sportbilar
    -Fiat alla sorter

    Ryktet säger dock att machokulturen på dom gropiga vägarna uppe i Anderna och nere i i Amazonas föredrar fyrhjulsdrivna jeepar. Löjligt, men ni vet väl hur latinos är...
    Attached Files
    il giallino
    Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

    bella rossa
    Coupé 20VT LE nr1516 1999

    white pearl
    Mini Cooper D 2007

  • #2
    O hjälp! Köpt sjösjuketabletter?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ooooh perverst!!

      Dubbla kontokort till bensinnotan?
      Daniel Östlund
      www.kraniel.com

      >> Min Coupé<<

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        O hjälp! Köpt sjösjuketabletter?
        Eller njurbälte kanske? Det är dottern på plats`s man, typ Latino, som köpt denna och påstår att den är jättefin. Han gillar inte gula bilar heller! Hur kunde jag godkänna honom?
        il giallino
        Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

        bella rossa
        Coupé 20VT LE nr1516 1999

        white pearl
        Mini Cooper D 2007

        Comment


        • #5
          Latinobilkultur

          Den som klagar på dåligt vägunderhåll i Sverige kan inte sett mycket! Såg bara en sportbil under två veckor; en Renault Alpine. Den kan knappast använts för annat än pryda parkeringen framför huset! Frågade en taxichaffi om sportbilar och han förklarade bestämt att "coches desportive no es functional", möjligen kunde Ford Mustang duga med bra markfrigång och någorlunda mjuk och lång fjädringsväg...

          Annars var det mest japanska och amerikanska småbilar (Opel heter Chevrolet i Latinamerika) och en och annan Citroen. Några mer eller mindre misshandlade Fiat Uno såg jag dock samt två Alfa 156. Och fånigt många stadsjeepar som jag äntligen förstod var dom hör hemma!

          Sen fångade jag denna underbara hottade Chevrolet (hade trott det var en Trabi). Mycket "funtional" med rejäla däck och krockskydd runt om mm.
          Attached Files
          il giallino
          Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

          bella rossa
          Coupé 20VT LE nr1516 1999

          white pearl
          Mini Cooper D 2007

          Comment

          Working...
          X