Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyhet: Alfa inför differential på framhjulsdriven 147.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nyhet: Alfa inför differential på framhjulsdriven 147.

    http://www.aftonbladet.se/vss/bil/st...999380,00.html

    Tydligen är det något nytt med differential på en framhjulsdriven bil som gör att det blir mycket roligare att köra och bättre fäste.
    Där ser man vad man vet lite, trodde verkligen att min Fiat hade en diff fram. Inte varje dag man lär sig något nytt genom att läsa på aftonbladet ;-)
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Alla bilar har diff, inte alla har diffbroms. Alfan har en sorts diffbroms av Torsentyp, Fiat Coupe har diff"broms" av viscokoppling, "Viscodrive".
    Kanske nåt för en framtida Coupe-uppdatering..

    Han som skrivit artikeln är inte helt med på noterna helt enkelt.
    Last edited by per; 26 February 2007, 16:18.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      Alla bilar har diff, inte alla har diffbroms. Alfan har en sorts diffbroms av Torsentyp, Fiat Coupe har diff"broms" av viscokoppling, "Viscodrive".

      Han som skrivit artikeln är inte helt med på noterna helt enkelt.
      Förväntade du dig bättre av aftonblaskan?
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Re: Nyhet: Alfa inför differential på framhjulsdriven 147.

        Originally posted by novisen
        Tydligen är det något nytt med differential på en framhjulsdriven bil som gör att det blir mycket roligare att köra och bättre fäste.
        Riktigt riktigt roligt!

        Faktum är att jag håller på att få "differential" på racebilen - efter att ha kört helt odiffat tidigare. Någon hade varit där med ESAB-apparaten och krämat på ganska många ampere för att sätta diffen ur spel.
        Daniel Östlund
        www.kraniel.com

        >> Min Coupé<<

        Comment


        • #5
          Kraniel: Aha, jag gissar att denna person är samma som lånat ut alla framhjulsdrivna bilar till testpersonalen på Aftonbladet :-D
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Originally posted by novisen
            Kraniel: Aha, jag gissar att denna person är samma som lånat ut alla framhjulsdrivna bilar till testpersonalen på Aftonbladet :-D
            Sannolikt, ja!
            Daniel Östlund
            www.kraniel.com

            >> Min Coupé<<

            Comment

            Working...
            X