Announcement

Collapse
No announcement yet.

ingen bra reklam för oss...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: reply

    Originally posted by swirre
    för att besvara er som undrar vad som hände med motorn här följer en copy + paste från min mail där motorrenoveringsfirman skriver "Haveriet är orsakat av att turbon läckt. Turbon har sugit upp motoroljan
    varvid kvarvarande olja blivit varm och orsakat att bl a ramlagerna snurrat,
    kamaxel gått ner och 1 kolv havererat."
    Och du märkte inte att oljetrycket sjönk eller att oljelampan lös innan haveriet?
    Var det den blåa Coupén du köpte?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #32
      Re: reply

      Originally posted by swirre
      "Haveriet är orsakat av att turbon läckt. Turbon har sugit upp motoroljan
      varvid kvarvarande olja blivit varm och orsakat att bl a ramlagerna snurrat,
      kamaxel gått ner och 1 kolv havererat."
      Alltså.. Var det en RIKTIG verkstad som skrev så..?
      Ren nonsens ju.
      En turbo kan inte "suga upp olja" och havererar motorn på det sättet beror det inte på att "oljan blivit för varm" utan på att den är slut.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #33
        reply

        det komiska är att olje trycket hela tiden stod på 3bar och mätaren indikerade aldrig att trycket va för lågt. och jag hade inga indikationer på att oljetrycksmätaren ej funkade då den rörde sig från noll bar när man startade. och lampan som började lysa i samband med haveriet va insprutningslampan vilket stämde då ena spridaren också hade pajjat dock har aldrig någon olje lampa börjat lysa. jag kollade även oljan regelbundet 1gång i veckan tycker ja ska räcka även på en turbo bil. vad som än hände hände snabbt . nej det va inte den blåa coupen provkörde den kändes stabil men köper helst inte trimmade bilar. köpte den röda coupen.

        jag är inte speciellt duktig på motorer men de va exakt så verkstan sa.
        bättre o äta kakan?

        Comment


        • #34
          Felbeskrivningen från verkstaden låter snurrig.
          Är det verkligen turborelaterat?
          Det kan inte vara brusten kamrem som är boven? Känt problem på våra kära motorer.
          Coupé 20VT LE -99 Svart
          Camaro V8 1LE -14 Röd
          Huracan V10 610-4 -14 Grå
          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

          Comment


          • #35
            reply

            nope inte kamremen den va nybytt av Björns mekaniker då kära vattenpumpen pajja först veckan nån vecka innan. har remmen o allt som är kvar av den förra motorn liggandes i säkert förvar.
            bättre o äta kakan?

            Comment


            • #36
              Re: reply

              Originally posted by swirre
              nope inte kamremen den va nybytt av Björns mekaniker då kära vattenpumpen pajja först veckan nån vecka innan. har remmen o allt som är kvar av den förra motorn liggandes i säkert förvar.
              Är det alltså bytt motor i din bil?
              Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
              Fiat Marea Weekend 1,6 -97

              Comment


              • #37
                Re: reply

                Originally posted by swirre
                köpte den röda coupen.
                Den som Björn tog in i mars/april i år och som han annonserade om här på forumet? LE med 17"-fälgar och vinge? Den skulle jag ha köpt, trodde jag, men han hade plötsligt släppt den och sa att den inte var bra utan hämtade en annan till mig...
                il giallino
                Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                bella rossa
                Coupé 20VT LE nr1516 1999

                white pearl
                Mini Cooper D 2007

                Comment


                • #38
                  reply

                  nej nej detta hände innan motorn rasa så börja vattenpumpen läcka i samband med vattenpumpsbytet tog han även kamremmen sa han. efter motorn rasade fick jag den bytt av en motorrenoveringsfirma det är det jag fått rätt av arn att jag ska ha ersättning för motorbytet + kostnaden för motorn.

                  quote "Den som Björn tog in i mars/april i år och som han annonserade om här på forumet? LE med 17"-fälgar och vinge? Den skulle jag ha köpt, trodde jag, men han hade plötsligt släppt den och sa att den inte var bra utan hämtade en annan till mig..."

                  låter som den fast de va 18tumsfälgar på den. btw om nån vill köpa 18tummarna billigt skicka ett pm.
                  ne uppenbarligen va den ju inte speciellt bra =)
                  bättre o äta kakan?

                  Comment


                  • #39
                    En fråga.. Det finns en Gul barchetta på blocket som säjls av en som kallar sig Björn. Bilen är i Gbg och han sa på telefonen att han hjälper en vän att sälja den. BIlen har varit i Sverige i 2 månader och hans vän har köpt en annan bil.
                    Kan det vara samma Björn som ni pratar om? Ska man vända och springa fort som fan????

                    Comment


                    • #40
                      Jag tycker att Björn har fått mycket omotiverad kritik här. Lite grann kan vara motiverat, pga att han hade väldigt mkt att göra ett tag och inte riktigt hann med allting. Men sedan ett tag tillbaka har han lagt ner importverksamheten och kör budbil och har minst lika mkt att göra med det jobbet. Han blev också av med sin mobiltelefon i samma veva och var därför "omöjlig" att få tag i. De bilar som Björn importerade höll hög nivå till rimliga priser. Reklamationen som det hänvisas till i början av tråden låter väldigt konstig när man hört båda sidor. Jag vet inte hur det slutade heller? Summering: Björn är ingen bilskojare, är bilen fin så handla (oavsett om det är han eller ej).
                      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                      Comment


                      • #41
                        För min del har jag inget som helst förtroende för ngn som "försvinner", dvs gör sig omöjlig att få tag på, tre månader efter att jag köpt en bil med sex månaders garanti och dessutom inte fixar en rad smågrejer som han lovat och som delvis finns i kontraktet.

                        Men en bra bil fick jag till ett bra pris.
                        il giallino
                        Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                        bella rossa
                        Coupé 20VT LE nr1516 1999

                        white pearl
                        Mini Cooper D 2007

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Johannes
                          är bilen fin så handla (oavsett om det är han eller ej).
                          Den kan SE fin ut, kan ju vara en annan femma om man har otur.
                          Last edited by per; 28 March 2008, 13:54.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment

                          Working...
                          X