Announcement

Collapse
No announcement yet.

Totos Fiat 128

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bromsuppgradering

    Snart får originalbromsarna ge vika för dessa. Har suttit på en Uno Turbo vilket gör att de får plats bakom mina 13" fälgar. Efter renovering skall de monteras med stålomspunnet och Ferodos DS3000 Ett stort plus med ventilerade skivor!
    Attached Files

    Comment


    • Det där blir fint det! Moderna "äkta" flytande ok är ju ett stort plus så man slipper smörja varje vecka..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Originally posted by per
        Det där blir fint det! Moderna "äkta" flytande ok är ju ett stort plus så man slipper smörja varje vecka..
        Jo, det ska bli riktigt fint med bra bromsar. Kan nog behövas om effekten kommer att dubblas
        Vad har du kört med för färg till bromsok? Jag har alltid sprejat med värmetålig, men såg att biltema hade penslingsbar. Kanske blir glansigt o fint...

        Comment


        • Ventilfjädrar

          Idag fick jag hem ventilfjädrarna efter lång väntan... USPS är inte direkt vassa!
          De här ska iallafall klara lyft på 11,6mm och varvtal upp 10000rpm Man ser mer o mer fram emot första gången bilen skall startas efter "uppgraderingarna"....gäller att lägga på ett kol nu, snart är det vår!
          Attached Files

          Comment


          • månne detta bli en sleeper av rang?! YEAH! skokloster för dig. måste få se denna skapelse irl :-)
            mvh filip
            Filip Wennergren
            070-7707711

            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

            Comment


            • Gissar att hårda fjädrar ställer krav på bredare kamlober eller riktigt bra olja..?
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Originally posted by bellafiat
                månne detta bli en sleeper av rang?! YEAH! skokloster för dig. måste få se denna skapelse irl :-)
                mvh filip
                Ja, en sleeper är aldrig fel! Lite sugen på att byta tillbaka till plåtfälgarna med navkapslar
                Hoppas också den blir klar till Skokloster, det är lite kvar att göra för att få igång den. Eventuellt så behöver jag byta kolvar....kan ta lite tid...

                Comment


                • Originally posted by per
                  Gissar att hårda fjädrar ställer krav på bredare kamlober eller riktigt bra olja..?
                  Ja, nu är det slutkört med Biltemas 5W-40!

                  Comment


                  • det kommer bli en fin bil det där!
                    A112 abarth 85
                    Fiat 128 combi 70
                    fiat 128 2d sedan 69
                    Fiat 128 3p 75
                    Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                    Comment


                    • original plåt med r-däck är tveklöst hårdast :-)
                      Filip Wennergren
                      070-7707711

                      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                      Comment


                      • Originally posted by bellafiat
                        original plåt med r-däck är tveklöst hårdast :-)
                        Jo, det är så sant. Men de är lite för smala för r-däcken, tyvärr.
                        Å andra sidan så kan man ju bredda plåtisarna!

                        Comment


                        • bredda, bredda!! ;.)
                          Filip Wennergren
                          070-7707711

                          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                          Comment


                          • Originally posted by toto
                            Jo, det ska bli riktigt fint med bra bromsar. Kan nog behövas om effekten kommer att dubblas
                            Vad har du kört med för färg till bromsok? Jag har alltid sprejat med värmetålig, men såg att biltema hade penslingsbar. Kanske blir glansigt o fint...
                            Kör med bromsoksfärg från Mekonomen, håller rätt bra mot värme faktiskt. Inte världens slagtåligaste kanske men blank osv. Tror det är svårt att få samma snygga yta med pensel?
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Originally posted by per
                              Kör med bromsoksfärg från Mekonomen, håller rätt bra mot värme faktiskt. Inte världens slagtåligaste kanske men blank osv. Tror det är svårt att få samma snygga yta med pensel?
                              Ja, det viktigaste är värmetåligheten. Jag har glömt bort vad jag använde på Puntons bromsar, kanske var Mekonomens K-Auto eller vad den heter. Tack för tipset!

                              Comment


                              • Idag så tog jag tag i bromsrenoveringen. Först till Mekonomen för att köpa svart bromsoksfärg, men den var man tvungen att beställa!?! Endast gul, röd, blå osv fanns på deras hyllor; och vem vill ha gula ok på en "vintage"-räser?!?
                                Men som tur var, sällan man har det dock, så behövdes ingen färg Bakom all smuts så brukar det oftast dölja sig rost, men icke denna gången! Oken blev mer eller mindre som nya efter en behandling med stålborste vilket resulterade i en finfin original-look!
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X