Samma här, köpte ett nytt lock för typ ingenting. Fick de hemskickad med posten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Fiat Coupé 20VT -98 Speed Rosso
Collapse
X
-
Ok, låter ju bra och enkelt. Vad hade ni för leverantör? Ebay? Annat...?
Med vänlig hälsning
GoranSportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Originally posted by Goc924 View PostOk, låter ju bra och enkelt. Vad hade ni för leverantör? Ebay? Annat...?
Med vänlig hälsning
GoranKör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Ok, tack.Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Ett av Coupens standardfel. Byt lock, Fiat.
Comment
-
Beställt på Bilpartner, köpt huvudcylinder till kopplingen på Ebay med. 415kr istället för 2200kr på Bilpartner. HU-AAA!Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Comment
-
Jaha, då var den säsongen slut. Väldigt kul så länge det varade. En sann glädje varje gång. Dags att ställa av bilen och ta sig an vinterns plågor.
1. Tanken är nästan tom, så jag kan byta krängningshämmaren bak utan en massa bensin i tanken.
2. Motorn läcker fortfarande olja! På Champion Auto trodde Marcus att det kanske till och med var en spricka i blocket!!!! Han hade inte fått det tätt i området kring "oljetrycksbulten" trots tre försök och telefonsamtal till engelska mekare, som har erfarenheter om Coupén. Det är förmodligen inte "oljetrycksbulten" utan något ännu värre. De gav honom tipset att de hade sett ett antal bilar som hade sprickor i blocket kring det området, så det blir till att plocka ut motorn och titta närmare. Tips på hur man gör det enklast emottages, annars har jag manualen att följa.
Detta är också anledningen till att jag inte fortsatt med bromsningen. Blir det en annan motor är det smartare att låta den bli mappad än en som kanske åker på skroten.
Annars fungerar allt som det ska och det har varit ett riktigt nöje att köra bilen till och från jobbet sedan den blev besiktigad. Vi fick två månader ihop i år.
Lite synd för jag hade hellre skaffat banåka-prylar i vinter. Nu kommer jag KANSKE leta efter en motor, först i Sverige, men annars blir det köp av hel bil i England som jag sen skrotar i Sverige. Då får man kanske med originalfälgar till R-däcken, en klädsel, kanske i skinn, för förarstolen rinner lite gammalt skumgummi, och en del reservdelar man kan sälja till bättre behövande på svältfödda svenska marknaden.
Återkommer efter att motorn åkt ut med min väg framåt.
Tack för mig
GoranSportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Jag tror ju inte på några sprickor i block, det hade varit ett känt problem isf.. Snarare är blocket känt för att inte spricka? Hur mkt läcker det? Bild..? Jag har ofta svettningar från filtret som verkar svårt att stoppa.
När du haft bort hasplåten och gjort rent osv bör det bli lättare att se ngt!Last edited by per; 8 November 2013, 10:51.
Comment
-
Originally posted by per View PostJag tror ju inte på några sprickor i block, det hade varit ett känt problem isf. Snarare är blocket känt för att inte spricka. Hur mkt läcker det? Jag har ofta svettningar från filtret som verkar svårt att stoppa.
När du haft bort hasplåten och gjort rent osv bör det bli lättare att se ngt!
Den nya hasplåten har jag inte haft på än, för då blir den också oljig.
Enligt Tekniska Supporten på Fiat England som Marcus ringde till, ska det vara ett "känt" problem.
Marcus har haft av filtret och skruvat fast bulten man spänner fast filtret med, för den var lös. Sen rengjort runt omkring och satt fast nytt filter och hällt i ny olja, så det borde vara "Checked".
Jag gillar det du säger, för jag undviker gärna att ha ut motorn.
mvh
GoranSportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Jag har inte heller hört talas om sprickor i blocket.
Motortvätta rejält och kör med bilen en sväng. Då borde det väl synas vart det kommer ifrån.
Comment
-
Sök på "snake scope" på ebay. Kanske kan felsöka med en sån liten kamera som har inbyggd belysning, dom går ju att hitta rätt billigt.
Comment
-
Originally posted by Freddan72 View PostJag har inte heller hört talas om sprickor i blocket.
Motortvätta rejält och kör med bilen en sväng. Då borde det väl synas vart det kommer ifrån.
- - - Updated - - -
Originally posted by Axl View PostSök på "snake scope" på ebay. Kanske kan felsöka med en sån liten kamera som har inbyggd belysning, dom går ju att hitta rätt billigt.Last edited by Goc924; 8 November 2013, 16:26.Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Och du har kollat turbo (till och från) och ventilkåpspackning?
Comment
Comment