Förstår hur du tänker. Jag hade inga höjdproblem med min iaf
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Coupe 16vt rullande projekt
Collapse
X
-
-
inte lätt men tillslut fick jag gömt intercoolern ;-)
Fick ihop henne igår :-D första körningen blev lite intressant bilen laddade på tok för mycket (1,5 bar), kan inte riktigt förstå varför har inte rört prv:n och intercoolern bör ju sänka laddet (kall luft tar mindre plats) har nu iaf sänkt laddet till 1,1 bar o afr ligger på 12. Allt känns bra nästan ingen skillnad i respons låter lite brutalare med det nya raka insuget o öppen dump. Går nu lika bra på 1,1 bar som den gjorde på 1,3 innan så det känns ju helt rätt :-) ska testa och höja till 1,2
lite bilder
Comment
-
Rejsigt!Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Comment
-
Angående vevhusventilationen: Om du kan så ha den inkopplad, bäst ur de flesta aspekter. (Ser dock att det troligen blir lite svårt att dra ner den till luftfiltret :-) )
Coupen har en riktigt väl genomtänkt vevhusventilation.
Gällandes IC rördragningen så drog jag min på samma sätt, svårt med markfrigång annars, speciellt om bilen är sänkt3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp
Comment
-
Svårt kanske men inte omöjligt.
Comment
-
Bilen gick bra fram tills nån vecka sen, nu lyser insprutslampan och bilen ligger på 12 afr på tomgång men blir magrare med varven. ingen aning va det kan va har bytt lamdasond. Men bilen vägrar reglera bränslet (volten på lamda ligger på 0,8-0,9 på tomgång så den visar ju rätt iaf.
nån som vet nått känner igen problemet?
Nån givare som kan va kass?
Kan tillägga att bilen går bra inga misständningar eller sånt men får ju på tok för mycket soppa på låga varv och för lite på höga, gissar på nåt limp läge. Men bilen går inte alls på lamda bara nåt limp läge även innan lampan tändsLast edited by mikael16vt; 7 April 2015, 16:49.
Comment
-
En liten update löste problemet genom att pilla på alla givare vet forfarande inte vilken det va men funkar ju nu så. Hann dock beställa denna innan jag fick igång henne.
Så nästa gång hittar jag felet direkt (bara att säga till om nån vill låna tar alla 2,0 16v iaf)
Väldigt användbar kabel iaf
Kan avslöja att det troligtvis kommer några fler hästar under huven under sommarn, Men först ska hon igenom besiktning.
Last edited by mikael16vt; 5 June 2015, 18:09.
Comment
-
Vad är det för programvara som man ser på skärmen? Som kan prata Marelli. Det är ju långt före ODBII.Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Comment
-
Originally posted by TurboB View PostVad är det för programvara som man ser på skärmen? Som kan prata Marelli. Det är ju långt före ODBII.
Har även denna kabel 3pin/obd2
Köpte dem som ett kit finns massor på ebay :-)
Comment
-
A-ha då förstår jag. Coolt!
Kablarna har jag och programmet har jag laddat ner för många år sen men aldrig använt. Kanske dags nu.Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Comment
-
Spännande! Första FC-mappade 16VT i landet?
Comment
-
Comment
Comment