Är det samma problem med de diverse eftermarknads grenrör som finns? T.ex. Hörmann, Speedshop m.m. Eller är det bara OE grenröret som spricker...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
grenrör / pinnbult...
Collapse
X
-
Originally posted by Jim
Är det samma problem med de diverse eftermarknads grenrör som finns? T.ex. Hörmann, Speedshop m.m. Eller är det bara OE grenröret som spricker...Porsche Boxster S 2002
Comment
-
Originally posted by per
Det blir liksom ett knackande ljud från grenrören, vid gaspådrag.
Har pratat med AutoAlfa nyss, de trodde inte det fanns så stora chanser att svetsa, den gången det gjordes (hos en etablerad duktig svetsare) hade allt liksom krökts och hela grenröret fick planslipas efteråt.
Han trodde oxå man kunde köra en stund till med små sprickor, så länge de inte hörs.
Jag har kört lite olika turbobilar med spruckna grenrör. Brukrar gå hur bra som helst, om man kan stå ut med lite tickande förståss. Om det inte låter allt för mycket så skulle jag köra vidare. Blir det värre så byt.Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Comment
-
Originally posted by TobbeC
Gör dem verkligen grenrör till Coupé 20VT?
Dock fick jag ett tips någonstans att Mariani grenröret inte skulle vara det bästa. Kan dock inte säga något själv om det.
Panda 169
Comment
-
Jag har faktiskt bara hört om ett annat grenrör, o det gick inte att montera ihop med AC..
Ska försöka montera ihop grejerna o se..
Comment
-
Comment
-
to bad att de inte var en 16v du hade kunde du ju skaffat denna
http://www.mobile.de/SID3mHnvWy0D.jY...1111156550302&
Men togge, skulle du bygga grenrör för en nice peng? hur blev de men de projektet?? Snacka lite me smOOth när ja va i gbg o knycke ett par kjolar av han...funderade på va de kunde gå på att konvertera en 16V till turbo och om de så fall gick att beställa ett "grenrör a la Togge"Last edited by TurboNimitz; 4 October 2005, 21:19.With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
Originally posted by TurboNimitz
Men togge, skulle du bygga grenrör för en nice peng?
Originally posted by Togge
Visst görs det grenrör.. detta är ett italienskbyggt från SAITO. Kommer sitta på min bil till sommaren !Porsche Boxster S 2002
Comment
-
Originally posted by TobbeC
Det var väll downpipe?
Pris?
Visst var det downpipe i första hand som var tanken! Men visst e det inte omöjligt att bygga ett grenrör! fast ingenting kan påbörjas innan jag flyttat till nya garaget. M.a.o fr.o.m Januari-06. När allt e inrett och ditflyttat kan det va aktuellt att ställa samma frågor igen!
Ja.. När jag beställde kostade det 700euro. Fast senaste budet är att det nu mera ligger på 500euro(dock ej 100% bekräftat). Frakt tog endast tre dgr och de ville ha ett förstags namn att skicka det till. banköverföring till deras utländska(italien)konto krävde överflyttning på bankkontor .Last edited by Togge; 5 October 2005, 14:25.¤TOGGEX¤
Comment
-
Har nu fått svar från Stefano på Saito.
Man kan få ett som passar originalturbo eller T3. Priset är 750euro + 60 för frakten till Sverige. Alltså knappt 8000 spänn totalt.
Jag väntar med det! ;-)
Comment
-
Hmm jag har ju också grenrörsspricka, kom ihåg när jag var tvungen att smörja där tändstiften satt, då rann de ner smörjolja i motorn! så de kom värsta rökmolnet när jag startade bilen!
Men de sjuka var att de kom mer rök från motorn i grenrörssprickan än ändröret snacka om spricka!
Men min tickar kanske i 3min, sen är de knäpptyst, så de blir ju så varmt att sprickan åker ihop!
Eller hur funkar de för er, tappar man laddtryck av detta kanske?
Mvh/Emil
Comment
-
Teoretiskt så borde det ge en skillnad men jag tror den är knappt mätbar. Det blir ju mindre avgaser som går in i turbon som i sin tur "driver" insugsluften.
Comment
Comment