åhhh de e så mysígt...hoppas sommaren kommer snart...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
84jr0 - 84:ans Coupe 20vT
Collapse
X
-
-
Originally posted by 84jr0
Sen satt jag och försökte få dit Carbotech XP8 belägg men så irriterad jag blev. De på insidan passade inte in! Var tvungen att slipa kanterna för att få de att passa.
Plockade ner skivan för att titta in i oket och plattan som belägg vilar på böjs lite upp mot kolvarna på insidan - ska det vara så? I och med det kan inte belägget skjutas längst in mot kolvarna.
Skumt, hade ni samma problem? Märkte att de gamla belägg slets lite mer på insidan på grund av detta.
Comment
-
Har fixat mina ok 2003 som hade samma fel.. Aluminiumet hade oxiderat under stålskivorna och tryckte upp dem. Drog självklart sönder skruvarna men fick loss dem ändå med en liten poligrip tång. Slipade o grävde bort skiten och satte ihop allt med en massa kopparfett emellan.
De är fortfarande plana efter 3 år iaf!
Comment
-
Måste vara så. Jag försökte få loss skruven som håller plattan men det gick inte så bra. Det är så trångt där och jag har inte lust att dela på oken.
På ena sidan har jag slipat beläggen lite så de passar in perfekt men ska se om jag kan få loss plattan på andra sidan annars får jag slipa lite.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Problem igen! Denna gång med Goodridge slangar. Pazzo upptäckte det så var jag där och kollade på hans bil och jag kommer stöta på samma problem.
Slangarna där fram är det bra längd på men skyddet är klent så man får återanvända orginalskydd för att det inte skall nöta mot karossen. Till och med orginalslangar nöter mot karossen så man får helt enkelt skydda de och inte gnälla att de går sönder om man skiter i att skydda de.
Bakslangarna däremot är för långa! Det ska vara 4 slangar bak och 2 slangar fram. De 2 som har skydd ska sitta fram. De 4 övriga ska sitta bak. Två av de har kopparbricka och de ska skruvas mot oket och längden på de är OK.
De slangar som sitter på bakre länkarmar är tok för långa. De ska vara lika långa som de som sitter på bromsoket. Se bilder nedan. Har postat på FCCUK för att höra hur de upplever det samt till säljaren.
Bilden nedan visar slangen som ska sitta på bakre oket, lite längre än orginal men det funkar.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Har talat med UK och de kommer skicka nya slangar i rätt längd till oss!Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Originally posted by 84jr0
Har talat med UK och de kommer skicka nya slangar i rätt längd till oss!Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
-
Originally posted by pazzo
Tanto beneKör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Hoppas det inte gör något att att jag inflikar en egen fråga om bromsslangar.
På min bil satt det en hardpipe hela vägen fram till ena framoket. På andra sidan var det nybytt när jag köpte den pga. nedslag på besiktningen. På den sidan satt det en orginalslang i gummi/eller vad det nu är.
Så den fabriksmonterade verkade vara av annan modell är reservdelen.
Vad beror detta på och borde det inte vara optimalt med en hardpipe hela vägen till oket då det måste flexa ännu mindre än stålomspunna?
Panda 169
Comment
-
Hardpipe hela vägen till oket? Hur kunde du svänga och köra utan att den gick av?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Så där! Idag åkte Goodridge slangarna på dock bara de främre. Ska vänta in nya bakre som är lite kortare. Därmed är bromsuppgraderingen klar. Ut och bromsa snart.
Ska köpa nya gummiskydd till slangarna på Fiat för att säkerställa att slangarna inte kommer nära karossen.
Motul RBF bromsvätska åker i strax innan påställningen Bilder finns på polarens kamera lägger upp de när jag får de.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Låter bra de 84:an Ska byta i min oxå tänkte ja, ev fräscha till bakre bromsarna oxå så man får en bra o jämn bromsverkanWith great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
Comment