If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by per Mina dämpare var likadana, tror det är oljedämpare original? Som inte fjädrar ut alltså. Alla mina 4 var så och de var inte slut.
Mina främre fjädrade ut när man tryckte ner de, fast lätt gick det där med.
Denna vinter går det bra lugnare med uppgraderingar och inköp men lite ska göras ändå.
Som de flesta redan läst om så är min bil fortfarande på verkstan efter liten incident där följande har hänt:
* Ny huv med igensatt emblem och ny lack.
* Ny front med LE cornsplitters och lack.
* LE sidokjolar lackade och monterade.
+ lite bort med alla dörruppslag på höger sida och nylack.
Väntar in huvlåset så får jag ta hem bilen. Då väntar service, kör samma veva som förra året:
* Motorolja från Motul + oljefilter
* NGK tändstift
* Bromsvätska från Motul (byter den innan påställning då är den fräsch)
* Bränslefilter
* Kylarvätska
+ översyn av annat som ev. behöver bytas.
Sitter även och funderar på nya fälgar, har hittat myndiga fälgar som enligt specen ska passa men vill testa innan jag köper och lite svårt utan att ha bilen hemma. Följer lite Davids spår i fälgvalet dock är mina med flera ekrar
Bredd: 7,5"
Bultdelning: 4x100
ET: 40
Navhål: Okänt för tillfället
Däck: 215/35 18"
Bör passa enligt ovan spec eller vad tror ni?
Originally posted by TurboNimitz Man kan fortfarande inte räkna med orginalET då orginalfälgarna är spaceade i fälgen Så de e bara åka o pröva lr köra med spacers...
Originally posted by Freddan72 ET är ju samma oavsett om det är original eller inte, det som skiljer är utformning av fälgens eker.
kollar du innanför en orginalfälg så är det mer offsett än vanliga köpefälgar.. ET verkar inte stämma för någon när man går efter ET från orginalfälgarna.
Originally posted by TurboNimitz kollar du innanför en orginalfälg så är det mer offsett än vanliga köpefälgar.. ET verkar inte stämma för någon när man går efter ET från orginalfälgarna.
Dom fälgarna var väldigt snygga!
Däck, välj du 225/35 istället. Lite högre profil och ännu bättre matchning mot originaldimensionen. Det kommer bli tillräckligt stumt och stötigt ändå!
Om det nu inte finns något speciellt skäl till att du vill köra med den profilen.
Huven ser overkligt röd ut! Coolt. Antagligen så den såg från fabrik va?
Coupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
Originally posted by alx Dom fälgarna var väldigt snygga!
Däck, välj du 225/35 istället. Lite högre profil och ännu bättre matchning mot originaldimensionen. Det kommer bli tillräckligt stumt och stötigt ändå!
Om det nu inte finns något speciellt skäl till att du vill köra med den profilen.
Huven ser overkligt röd ut! Coolt. Antagligen så den såg från fabrik va?
Skrikig huv?
Jag hade valt 225 i bredd men fälgarna säljs i paket med däck som är 215. Däcken är inte mycket att hänga i granen men ska bara användas för lugn körning när man ska handla glass i sommar.
Sparar 16" för hårdare körning. Skiljer inte mycket i storlek mellan 215 och 225.
Att fälgarna kommer göra sig bra på bilen tvivlar jag inte på... har sett rätt lika bilar med rätt lika fälgar
Originally posted by 84jr0 Gamla och nya bakdämpare. Gamla är så pass dåliga, lätta att trycka in och när man väl tryck in de så glider de inte tillbaka utan fastnar. Undra varför man har dålig väghållning då?
Där har du kanske förklaringen till att du smällde bilen ???
Jag har funderat en del över varför så många råkar ut för samma sak och detta är ju inget omöjligt scenario... Att bakdämparna är kassa.
Originally posted by Adnarim Där har du kanske förklaringen till att du smällde bilen ???
Jag har funderat en del över varför så många råkar ut för samma sak och detta är ju inget omöjligt scenario... Att bakdämparna är kassa.
Jag hade Konis monterade när jag smällde så den var hårdare bak än orginal
Comment