Toppen är lite portad på denna supra och vassare kamar sitter där. Lite ändringar i styrboxen är som sagt gjorda. Det sitter ett större turbo på den oxå och jag tror att han köpte bilen med "nyrenoverad" motor där det satt vassare grejer. Finns även gas i den så nej den är inte orginal. Inte konstigt att han varvar lite extra
Togge kanske har bättre koll på vad som är gjort med motorn.
EDIT: Hittade detta...
2JZ-GTE Renoverad orginal botten, HKS 272 kamaxlar, crower ventilfjädrar och titan retainers, matchportad topp, Arp toppbultar, Vems 3.3 motorstyrning med bredbandslambda och avgastemp, extra triggerhjul på remskivan,Msd dis-4 tändförstärkare till orginal tändspolar, orginalinsug med ombyggt spjäll, Blitz intercooler, aluminium ic rör, Afco aluminiumkylare från nascar, elfläkt från Volvo S80, eget grenrör, Garrett lastbilsturbo 72mm bortagen intern wg och bytt från 5" till 4" anslutning till dp, 5" inloppsrör konar ner till 4" Lintec twister luftfilter, HKS 60mm wastegate, 4" rostfri downpipe och framrör, Apexi bakre avgassystem med N1 titan ljudämpare, dubbla Walbro GSS341 bränslepumpar, dubbla bränsleledninger och returer, aluminium fuelrail, delphi 1000cc spridare, Aeromotive bränsletrycksregulator, förstärkta motorfästen.
Men nu ska vi inte spama Togges tråd mer tycker jag. All info om supran hittas på http://www.p-bjorck.se/
Togge kanske har bättre koll på vad som är gjort med motorn.
EDIT: Hittade detta...
2JZ-GTE Renoverad orginal botten, HKS 272 kamaxlar, crower ventilfjädrar och titan retainers, matchportad topp, Arp toppbultar, Vems 3.3 motorstyrning med bredbandslambda och avgastemp, extra triggerhjul på remskivan,Msd dis-4 tändförstärkare till orginal tändspolar, orginalinsug med ombyggt spjäll, Blitz intercooler, aluminium ic rör, Afco aluminiumkylare från nascar, elfläkt från Volvo S80, eget grenrör, Garrett lastbilsturbo 72mm bortagen intern wg och bytt från 5" till 4" anslutning till dp, 5" inloppsrör konar ner till 4" Lintec twister luftfilter, HKS 60mm wastegate, 4" rostfri downpipe och framrör, Apexi bakre avgassystem med N1 titan ljudämpare, dubbla Walbro GSS341 bränslepumpar, dubbla bränsleledninger och returer, aluminium fuelrail, delphi 1000cc spridare, Aeromotive bränsletrycksregulator, förstärkta motorfästen.
Men nu ska vi inte spama Togges tråd mer tycker jag. All info om supran hittas på http://www.p-bjorck.se/
Comment