Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Toppen är lite portad på denna supra och vassare kamar sitter där. Lite ändringar i styrboxen är som sagt gjorda. Det sitter ett större turbo på den oxå och jag tror att han köpte bilen med "nyrenoverad" motor där det satt vassare grejer. Finns även gas i den så nej den är inte orginal. Inte konstigt att han varvar lite extra

    Togge kanske har bättre koll på vad som är gjort med motorn.

    EDIT: Hittade detta...

    2JZ-GTE Renoverad orginal botten, HKS 272 kamaxlar, crower ventilfjädrar och titan retainers, matchportad topp, Arp toppbultar, Vems 3.3 motorstyrning med bredbandslambda och avgastemp, extra triggerhjul på remskivan,Msd dis-4 tändförstärkare till orginal tändspolar, orginalinsug med ombyggt spjäll, Blitz intercooler, aluminium ic rör, Afco aluminiumkylare från nascar, elfläkt från Volvo S80, eget grenrör, Garrett lastbilsturbo 72mm bortagen intern wg och bytt från 5" till 4" anslutning till dp, 5" inloppsrör konar ner till 4" Lintec twister luftfilter, HKS 60mm wastegate, 4" rostfri downpipe och framrör, Apexi bakre avgassystem med N1 titan ljudämpare, dubbla Walbro GSS341 bränslepumpar, dubbla bränsleledninger och returer, aluminium fuelrail, delphi 1000cc spridare, Aeromotive bränsletrycksregulator, förstärkta motorfästen.

    Men nu ska vi inte spama Togges tråd mer tycker jag. All info om supran hittas på http://www.p-bjorck.se/
    Last edited by 84jr0; 3 January 2007, 23:10.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • oj oj, på så vis

      Ne fan, längtar betydligt mer efter filmen om Togges projekt, hur går det med den föresten, använt din nyinköpta kamera än toggeman?
      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

      Comment


      • Kul att även ni uppskattade filmen han gjorde!
        Vad det gäller min kamera och filmning har jag bara testfilmat en runda i garaget medan vi städade där ute.
        Var bara ledig de röda dagar som fanns runt jul.. annars jobbade jag. Så tid fanns det ingen till garaget mer än montera in stereon i beemern så man hade ljud när man skulle till jobbet (30 mil enkel).

        Nu är jobbet i Tuve avslutat och jag väntar svar på måndag var jag hamnar nästa runda. Med lite tur 2 månader i örebro.. då jäklar ska det skruvas när man väl är på hemmaplan. Vad det gäller film så kommer jag filma en hel del material och kanske lägga upp en kortis då när det finns ngt att visa..... så det dröjer nog
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • Så där ja!
          Då har man i princip kompletterat upp det mesta för bygget... Bara attt köra på nu!
          Hämtade en framvagn från bmw M5 igår tillsammans med kompletta fjäderben i aluminium bak till även de en M5:a! Trodde inte benen var i alu!!! Så det var ju en glad överraskning trots allt.

          Med bekostnad av en röd fiat coupe har jag nu nästan fått ihop allt för att bygga en bra bit in på projektet.. på tisdag får jag veta om de hittat några fälgar åt mig i Japan.. OM de hittar är det förstås en pris fråga dock.
          Har i princip ett par timmar på mig att ta beslut i om jag vill ha fälgarna eller ej då.. sen slängs de in i en bil som ska skeppas hit = slipper skatt+fraktkostnad!

          Lossade på framvagnsbryggan med styrservo och allt idag. Så nu börjar det bli tomt i motorrummet. Imorn ska det jobbas den första heldagen sedan jag fick garaget med fiaten. Ska bli kul att se hur mkt man hinner på en hel dag!
          ja just det... mätte in den nya framvagnen och motorns placering. Blir nog perfekt ...när jag flyttat torpedväggen 12-17cm inåt..hehe! Verkar som M5an är lite längre trots allt..

          resumé följer efter helgens eller nästa helg arbete.........
          Last edited by Togge; 6 January 2007, 23:50.
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • Spännande... glöm inte ta massa bilder när du håller på
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • har plöjt igen hela tråden nu och det är lika spännande som prison break, om inte snäppet värre. önskar också lycka till med allt och hoppas på att få se och läsa mer om projektet
              Fiat Punto GT -95
              OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

              Comment


              • Helgen ägnades mest åt att bygga hyllor som vi fått från mekonomen och städa upp samt börja snickra verktygstavla. byta fläkt på bmw:n.. sen fick jag leka lite med fjanten oxå


                Så här ser det ut under allt lull-lull som sitter i motorrummet! Otroligt vad mkt saker som satt gömda här och var... som nu mera ligger och vilar i en plastback ..hehe...

                Men... jag skojar inte.. spolarslangen till vindr.spolning var minst 8mm invändigt... kom igen.. det var ju skrattretande !!!..jaja......
                Last edited by Togge; 9 January 2007, 00:34.
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • underifrån..
                  Attached Files
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • rent och snyggt (snart)
                    Attached Files
                    ¤TOGGEX¤

                    Comment


                    • Här ligger lite av skrotet. Observera hela tunneln inkl. vxl.spak, handbroms komplett

                      .
                      Attached Files
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment


                      • ojoj, ja snacka om tomt motorrum inte lika tomt när de e klart
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • Ser ut att vara ett svårt pussel, jag hade aldrig klarat det
                          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                          Comment


                          • den som säger att det är trångt under huven på en coupe har inte sett togges bil
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • Lådan var lite skitig.....

                              Så jag bestämde mig för att göra rent den lite med roterande stålborste....

                              bara motorn kvar och lite på undersidan dock....
                              Attached Files
                              ¤TOGGEX¤

                              Comment


                              • Motorn ser nästan liten ut när man satte ihop den med vxl.lådan!
                                Attached Files
                                ¤TOGGEX¤

                                Comment

                                Working...
                                X