Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Underbara bilder, bilporr porr porr

    I'm lovin' It
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • Vad grov den ser ut Togge Växellådan.
      Kommer allt få plats i lilla oskyldiga sköra Fiaten?
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • Jag fattar bara inte varför du bygger på en Fiat Coupé?

        Du borde bli både bättre och billigare att bygga på en M5'a. Alternativt Bygga på rör-ram och ha en glasfiberkaross i form av en Coupé.
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • Förstår inte heller riktigt. Men det är lite sjukt/kul!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Originally posted by TobbeC
            Jag fattar bara inte varför du bygger på en Fiat Coupé?

            Du borde bli både bättre och billigare att bygga på en M5'a. Alternativt Bygga på rör-ram och ha en glasfiberkaross i form av en Coupé.
            En M5:a...störrre klump får man ju leta efter!

            Coupen... Ta en färdig bil och ändra lite.. Kontra bygg en helt ny som liknar en coupe...nää...

            Bilen står ju där så det är ju bara att kapa i den

            Och skulle ALDRIG bygga en bil som grannen skulle kunna ha en likadan.... One of a kind... Jag har alltid varit sån....vill ha ngt eget...
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • Originally posted by TobbeC

              Alternativt Bygga på rör-ram och ha en glasfiberkaross i form av en Coupé.

              det kostar i princip 25-50k att gjuta av en kaross.. sen ska du ha rutor, lysen o.s.v
              Det ska byggas en röram för minst 10k +alla timmar som går åt . Alla fästen till alla delar som dörrar , luckor, huv, lysen m.m..
              Sen skall alla motor och drivdelar in.Och innan dess måste väghållning med styrgeometri för fram och bakvagn klaffa.

              När allt detta är gjort ska jag kunna få den genom sfro:s besiktning så att den bli gatgodkänd vilket innebär att en vikt på minst 1300kg måste finnas på bilen..

              Vi snackar x antal 100tals timmar i tid... och visst.. jag skulle mer än gärna gå den vägen... men då skulle bilenvara klar runt 2010 med en jäkla massa tur
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • Helt rätt att bygga på en coupe tycker jag. Kom tänka på, har inte lancia delta integrale Tipos bottenplatta?
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • Nej, Ritmons! (Japp det är sant!) Däremot nya Delta (HPE osv.) har Tipons, som Coupe.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • Originally posted by per
                    Nej, Ritmons! (Japp det är sant!) Däremot nya Delta (HPE osv.) har Tipons, som Coupe.
                    Har Ritmo en kardantunnel då?
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • Typ! Möjligt att de gjorde den lite större till 4WD systemet.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • jag tycker iallafall att detta kommer att bli den coolaste coupen i Sverige!

                        Comment


                        • håller helt klart med andreas
                          Fiat Punto GT -95
                          OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                          Comment


                          • jag la ut en hint om hur , på ett ungefär mina fälgar skulle se ut.... Nu blev det inte sådana ...
                            hittade däremot demo.ex i usa på en omgång WORK EQUIP fälgar. 3-split, smidda lättviktsfälgar!
                            Ord. pris på dessa ligger på 8400:-/st... Fälgarna är betalda och skickas med flyg i början på nästa vecka...
                            Dimensionerna????? Fullt normal 19"x10" fram och 19"x12" bak lägger upp en dålig bild på dem.... Tar nya bilder när de anlänt till svedala.
                            Attached Files
                            Last edited by Togge; 12 January 2007, 01:06.
                            ¤TOGGEX¤

                            Comment


                            • Fii satan vilka fälgar du hittat, de kommer bli riktigt grymt på din Coupe
                              /Micke /Kalmar

                              Comment


                              • Inte riktigt min smak men om det är lättviktsfälgar så är det helt annan femma, funktion före utseende Satan vad breda, kommer se fett ut på coupen.
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X