Originally posted by novisen
Borde väl mest bero på bättre förbränning under lambda-reglering? Flea verkar vara en väldigt duktig mappare med fokus på körbarhet snarare än topp-siffror, optimerar på mellanregistret mer än att kräma ut de sista dropparna runt varvtalsstoppet. Känns bra IMHO. Var mest nyfiken på om man vill kolla bränsleblandningen under andra förhållanden/laddtryck än just vidöppet insug när man mäter på rullarna.
Borde väl mest bero på bättre förbränning under lambda-reglering? Flea verkar vara en väldigt duktig mappare med fokus på körbarhet snarare än topp-siffror, optimerar på mellanregistret mer än att kräma ut de sista dropparna runt varvtalsstoppet. Känns bra IMHO. Var mest nyfiken på om man vill kolla bränsleblandningen under andra förhållanden/laddtryck än just vidöppet insug när man mäter på rullarna.
Men du kan självklart köra en vända på rullar på halvgas om du vill!
Flea brukar fokusera på det kunden vill ha och med andra ord, vilken turbo m.m. bilen har. Eftersom jag har en GT28R blir det automatiskt bra vrid, hade jag haft en GT28RS 0.86 hade jag fått en hög toppeffekt.
Det är turbon karaktären hänger på, inte mappen.
Comment