If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Min fiat 124 sport cupé 1800cc 1975-renoveringen pågår
Ja det tackar man inte nej till! Jag har märkt upp allt som jag kopplat ur med maskeringstejp och text. Men fortfarande en del kvar.. Jag tänkte att det kunde vara enklast att behålla all el till givare, mätare, säkringar osv.. Var bor du själv då?
Jag har en liten bunt kvar som går (från databoxen), och jag inte vet var den går någonstans. Elschemat är säkert superbra, men jag har inte lärt mig läsa av det korrekt än..
Dessa kablar går genom torpedväggen och in bland alla andra hundratals kablar bakom instrumentpanelen - som för övrigt är bortplockad..
Jag ser alltså inte var dessa tar vägen sen! Efter dessa så är ALL el bortkopplad och motorn kan lyftas ur Croman! TURBO!!!!!!!!
Vore det dumt att klippa dessa kablar och få ur motorn, och sedan se vad som saknas när man ska koppla in allt i 124an?
En uppdatering på denna post. Jag märkte upp den lilla kabelstammen på två ställen med maskeringstejp, och klippte av den. Då är inga fler kablar dragna till bilen. Sen tar jag med mig kabelstammen som var kvar i bilen, till 124an och skarvar sedan ihop de som jag klippte av..
Last edited by busta_rhyme; 18 August 2012, 18:38.
Varför gå ut på stan en fredagkväll när man kan vara hemma och försöka få ur en motor.. Blev lite svårt att se vad man gjorde tillslut.. Få försöka nästa dag..
Med lite hjälp och i bättre ljus hände det grejer!! Några få slangar och kablar höll kvar motorn i sitt grepp, men tillslut så hissades den upp i ny fräsch luft..
Jag försöka få med så mycket som möjligt i ett enda lyft, utan att behöva koppla bort kylare medan det satt i bilen. Så nu har man lite mer utrymme att koppla bort såna saker när den står på pall. Nu ska växellådan bort, kylare och annat som ändå kommer behöva flyttas..
Jag har redan en tråd där också med just dessa problem.. Men ett av tipsen är att kapa av en bit av växellådan från både croman och 131an och byta plats på dessa med hjälp av lite svetsning..
Last edited by busta_rhyme; 19 August 2012, 22:23.
Comment