Funderar på vad man skall inrikta sig för motorer att trimma i framtiden. Twincam motorerna kommer ju att ta slut och man måste tänka på framtiden. Förslag.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Framtida Fiat racingmotorer.
Collapse
X
-
Femman är en riktigt bra motor. Kolla upp en sån! Turbo eller ej, valfritt..
-
Femman är nog en riktigt bra motor, men!, det finns nog inte många ute på marknaden dels som objekt, dels med trimdelar att köpa(rätta mig om jag har fel). Finns det någon som har likt Guy Croft börjat ta sig an denna motor och utvecklat trimning?Fiat Tipo Rapido Fiat Punto 60 3D Alfa Romeo 159 -10
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Comment
-
-
http://www.blocket.se/vi/18591178.htm?ca=15_s
Förekomsten av motorer kommer väl antagligen bara bli större ju äldre coupén blir.Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
Fiat Marea Weekend 1,6 -97
Comment
-
Jo kanske det, initialt. Men att köpa loss sånt här är dyrt och motorerna tillverkades inte så länge egentligen. Det har inte blivit den mängd som Twincamen var. Sen tycker jag att det är synd och skam att det slaktas för mycket på sådana här helt underbara bilar.Fiat Tipo Rapido Fiat Punto 60 3D Alfa Romeo 159 -10
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Comment
-
Ok, det är ett bra uppslag, skall titta mer på. ( Förresten, vet nån då några bra skrotar ute i Europa?).
Annan fråga är var hitta man trimgrejor då till femman. ( Kamaxlar har jag sett men tex kolvar, stakar och vev tex).
Annars, finns det moderna motorfamiljer som nån vet att nån har gett sig på?Fiat Tipo Rapido Fiat Punto 60 3D Alfa Romeo 159 -10
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Comment
-
Comment
-
Originally posted by scuderia thorell
Förresten, är det oljekylsprut på kolvarna i 20v Turbo motorn (175 A3.000 ) men ej i den vanliga 20v?Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
Comment
-
Originally posted by viksson
Det sitter oljekylsprut under kolvarna på både 20vt och 20v motorerna.
Många delar i motorn är samma på 20V och 20VT, bägge har en motroterande balansaxel som drivs av vevaxeln via oljepumpen!
har ju haft isär min bravo 20V motor i molekyler men när jag kollat delar har de nästan samma saker inuti,
De som inte är samma iaf som jag vet är :
* kolvar
* Kammar
vet inte riktigt hur mycket det skiljer på toppen mellan dessa och även blocket.
Bägge har samma artikelnummer på Ventilfjädrar och lyftare iaf!
Så bägge motorerna går nog att få ut en del kusar ur
Per: Skulle vara kul om man kunde hitta någonstans exakt vad det är som skiljer 20V och 20VT inuti motorn!
Comment
-
Så bägge motorerna går nog att få ut en del kusar ur
[/B][/QUOTE]
I Brasilien kör dom nog rätt hårt me bravo/stilo och 20v trimm.
http://www.youtube.com/watch?v=mGx1kdjRjz4&fmt=18
Inte här men...
Här kanske e en spirande början
http://www.youtube.com/watch?v=wgkx2s5xU2g&NR=1&fmt=18Last edited by pazzo; 29 October 2008, 22:29.Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
Comment