Announcement

Collapse
No announcement yet.

Original radio Marea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Original radio Marea

    Har en originalradio i Marean, en bandare, M-182 tror jag modellen heter.

    Problemet är när jag sätter igång radion så hoppar den till en förutbestämd kanal, sen "klipper" den hela tiden, 5 sek radio, tyst 1 sek, osv. När jag byter kanal funkar den utmärkt i 30-40 sek innan den hoppar tillbaks till kanalen som klipper hela tiden.

    Håller på att få krupp på detta, allt annat i bilen funkar kanon förrutom denna j-a radio.

    Nån som vet hur man ordnar detta, eller nollställer radion?
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    jag skulle få krupp ändå tills jag satte dit en normal din-radio.. Såna ramar lär finnas på ebay. Förlåt detta hjälpte inte dig alls.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      jag skulle få krupp ändå tills jag satte dit en normal din-radio.. Såna ramar lär finnas på ebay. Förlåt detta hjälpte inte dig alls.
      Idén är faktiskt att byta ut radion till en cd-spelare som jag har i min 106:a. Problemet är att 106:an står på verkstad och jag inte kommer åt den just nu, så jag skulle gärna vilja få igång radion ett lite tag iaf
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #4
        som alla apparater med mikroprocssor i mår de bra av att kopplas ur helt nån gång då och då so dom får starta om helt från början, prova att ta ur radion låt den ligga över natten inne kan ju vara fukt också, hoppas detta hjälper.

        Comment


        • #5
          Låter som en bra idé...

          Nån som vet hur man tar bort radion?
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #6
            om du bänder lite försiktigt på båda sidor om radion, en sida åt gången så sitter det en liten spärr på bägge sidor som kan öppnas med tex ett bladmått av tjockare modell. sen lirkar man bara ut den siter en vanlig din kontakt på baksidan

            Comment


            • #7
              Hittade den utmärkta sidan http://www.bravo-guide.co.uk/ så det löste sig med att få ut radion.

              Men tack ändå

              Återstår bara att se om den nollställer sig nu.
              Fiatlös

              ___________________

              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

              Comment

              Working...
              X