Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mjukvaru uppdatering Stilo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mjukvaru uppdatering Stilo

    Någon som jobbar på Fiat eller känner till om det kommer mjukvaru uppdateringar till Fiat och då är jag intresserad av Stilon framförallt.

    Känns som det är lite buggar i de tidiga årsmodeller.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Re: Mjukvaru uppdatering Stilo

    Originally posted by 84jr0
    Någon som jobbar på Fiat eller känner till om det kommer mjukvaru uppdateringar till Fiat och då är jag intresserad av Stilon framförallt.

    Känns som det är lite buggar i de tidiga årsmodeller.
    Kom några uppdateringar tidigt .
    sista jag kommer ihåg var mot tjuvstopp vid kallt väderlek .

    Comment


    • #3
      Re: Re: Mjukvaru uppdatering Stilo

      Originally posted by Jamo
      Kom några uppdateringar tidigt .
      sista jag kommer ihåg var mot tjuvstopp vid kallt väderlek .
      Vilken tid är det?

      Jag har följande buggar:

      * Radion/CD spelaren "hänger sig" ibland. Det kommer ingen ljud ut. Stänger man av den så stängs endast belysningen av och texten ligger kvar i displayen. Ibland räcker det att starta upp den igen eller stänga av motorn.

      * ABS/ESP/ASR kan bugga ur och stängas av vid aktiv körning när det är halt och ibland vid helt vanlig inbromsning på isig vägbana när när ABS-en slår in. Lösningen då är att sätta bilen i rullning stänga av motorn helt och starta den igen samtidigt som bilen rullar.

      Vill minnas att det var något mer men det händer så sällan att jag har glömt bort det.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Re: Re: Re: Mjukvaru uppdatering Stilo

        Originally posted by 84jr0
        Vilken tid är det?

        Jag har följande buggar:

        * Radion/CD spelaren "hänger sig" ibland. Det kommer ingen ljud ut. Stänger man av den så stängs endast belysningen av och texten ligger kvar i displayen. Ibland räcker det att starta upp den igen eller stänga av motorn.

        * ABS/ESP/ASR kan bugga ur och stängas av vid aktiv körning när det är halt och ibland vid helt vanlig inbromsning på isig vägbana när när ABS-en slår in. Lösningen då är att sätta bilen i rullning stänga av motorn helt och starta den igen samtidigt som bilen rullar.

        Vill minnas att det var något mer men det händer så sällan att jag har glömt bort det.
        Radion är oftast fel i själva enheten (99 fall av 100) Reparation kostar mer än en vettig dubbel-Din med 7 tums skärm , Tråkigt för knapparna på ratten men sant . Blaupunkts reparations ställe i Örebro (minns inte med säkerhet men däromkring) tog sist 1300 kr för felsökning men det var ett par år sen .

        Abs/esr finns det uppdatering till minns ej vad den innehöll .
        Motorstyrningen samt fjädern till kamvariatorn var nog det sista som kom ungefär när croman kom ut så 3-4 år sen .

        Comment


        • #5
          Re: Re: Re: Re: Mjukvaru uppdatering Stilo

          Originally posted by Jamo

          Motorstyrningen samt fjädern till kamvariatorn var nog det sista som kom ungefär när croman kom ut så 3-4 år sen .
          Vad vad det för fix för fjädern? Nått som skall åtgärdas på äldre bilar?
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #6
            Re: Re: Re: Re: Re: Mjukvaru uppdatering Stilo

            Originally posted by Ante
            Vad vad det för fix för fjädern? Nått som skall åtgärdas på äldre bilar?
            Dom brukar tjuvstannar vid gassläpp vid kallt väderlek . bör vara åtgärdade på dom flesta .

            Comment


            • #7
              Jag tänkte på fjädern till kamvariatorn, vad gjordes åt den?
              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ante
                Jag tänkte på fjädern till kamvariatorn, vad gjordes åt den?
                Den bytes mot en annan

                Comment

                Working...
                X