En polare har en Bravo 1.6 som går lite varm. När man startat bilen på morgonen så går tempmätaren till rödmarkeringen efter par minuter. Så fort man åker ut på motorvägen så sjunker den till 1/3 på mätaren men saktar man lite så går den upp till rödmarkeringen igen.
Kupévärmen lever sitt eget liv i samband med detta, blåser lite varmn och kallt beroende på hur tempmätaren står samt att motorn får orolig tomgång.
Han har haft bilen inne på verkstad i sommras och då bytte de en tempgivare och efter det fungerade bilen i par månader men nu är det samma sak igen som tidigare.
Frågan är vad man ska kolla efter nu? Han är osäker om vattenpumpen byttes sist man bytte kamrem och om den har börjat ge upp? Vad tror ni andra?
Kupévärmen lever sitt eget liv i samband med detta, blåser lite varmn och kallt beroende på hur tempmätaren står samt att motorn får orolig tomgång.
Han har haft bilen inne på verkstad i sommras och då bytte de en tempgivare och efter det fungerade bilen i par månader men nu är det samma sak igen som tidigare.
Frågan är vad man ska kolla efter nu? Han är osäker om vattenpumpen byttes sist man bytte kamrem och om den har börjat ge upp? Vad tror ni andra?
Comment