Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styrservo slutar att fungera ibland...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styrservo slutar att fungera ibland...

    Hejsan

    Ibland när jag startar min Fiat Stilo ´03 så går inte styrservon igång. Startar om bilen igen så går styrservon igång igen.

    Vad kan de bero på?

    Jag fixade nyss Airback failure, genom att trycka till kablarna i en liten orange box under förar sätet.
    Kan det vara något med kablarna under förar sätet som glappar för styrservon?

  • #2
    Har inget bra svar på din fråga men kolla på denna tråd: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=14008

    Med Fiat ECU Scan kan du köra diagnostik på styrservon då kanske du kommer en bit på vägen. Lycka till!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Det började så på min också och felen blev bara fler och fler...det var kontakter som glidit isär vid bodycomputern. Bara trycka ihop och köra vidare! Det är väl ett år sedan och inga fel efter det!

      Mvh Morgan
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Originally posted by captainmorgan
        Det började så på min också och felen blev bara fler och fler...det var kontakter som glidit isär vid bodycomputern. Bara trycka ihop och köra vidare! Det är väl ett år sedan och inga fel efter det!

        Mvh Morgan
        Ohh, den sitter under förar sätet?

        Comment


        • #5
          Tror inte det, bilen skulle in på service och dom fixade det där men det finns säkert någon annan som vet var den sitter.
          Motorrum eller under instrumentbrädan någonstans skulle jag tro.
          captainmorgan

          Comment


          • #6
            Bodycomputer sitter bakom säkringsdosan vid ratten
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Originally posted by 84jr0
              Bodycomputer sitter bakom säkringsdosan vid ratten
              Aha, Är den relativt enkel att komma åt då? Har googlat lite och såg några bilder på att den satt i motorrummet, men det var dock inte på en Stilo.

              Men bakom säkringsdosan. Ja, jag kan nog kolla upp det om jag hittar någon.
              Är du 100% säker att den sitter där?

              Comment


              • #8
                Originally posted by SKOGGY
                Aha, Är den relativt enkel att komma åt då? Har googlat lite och såg några bilder på att den satt i motorrummet, men det var dock inte på en Stilo.

                Men bakom säkringsdosan. Ja, jag kan nog kolla upp det om jag hittar någon.
                Är du 100% säker att den sitter där?
                Så säker man kan bli... du plockar av säkringsdosan så sitter den bakom den. Säkringsdosan är inkopplad i den. Se bild nedan...

                Figur nr 5 på bilden är Body Computer.
                Attached Files
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Originally posted by 84jr0
                  Så säker man kan bli... du plockar av säkringsdosan så sitter den bakom den. Säkringsdosan är inkopplad i den. Se bild nedan...

                  Figur nr 5 på bilden är Body Computer.
                  Super bra! Ska ut och fixa det så snarast som möjligen.

                  Och så återkommer jag om det löste sig.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 84jr0
                    Så säker man kan bli... du plockar av säkringsdosan så sitter den bakom den. Säkringsdosan är inkopplad i den. Se bild nedan...

                    Figur nr 5 på bilden är Body Computer.
                    Det verkar har löst sig nu!

                    Jag fann bodycoputern och började skruva lite och koppla om kablarna och kikade lite om fall det var något som satt glappt.

                    Jag lyckades aldrig sära på säkringsdosan från bodycomputern, men kom åt sladdarna.

                    Inget såg ut att vara glappt men efteråt jag skruvade ihop allt så har inte styrservon krånglat!

                    Tack så mycket för hjälpen!!!

                    Comment

                    Working...
                    X