Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stiloproblem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stiloproblem

    En medlem i FCC har stora problem med sin Stilo. Bilen har bl.a nyrenoverad topp, kondensor,bakfjädrar,kupefläkt mm mm! MASSOR AV PENGAR ÄR LAGT PÅ BILEN SOM ÄR EN -03:A

    40 mil efter senaste servicen började bilen att stänga av sig själv i tron om att någon stjäl bilen. SECURITY FAILURE !

    Ibland så har bilen startat efter en halvtimme eller så men nu är den alltså död..!

    Känner någon igen dessa symptom ...??? Är ju säkert med startspärren att göra men hurdå..? Alla tips är välkomna !

    Om problemet inte löses inom kort kommer bilen att säljas alternativt skrotas , vilket är synd med tanke på alla nya delar och pengar som är nerlagda på bilen.

    Bilen finns i STRÄNGNÄS
    captainmorgan

  • #2
    Yepp känner igen det. Vår Stilo drabbades av liknande symptom. Dålig jord någonstans mellan torpedväggen och lådan. Det var bara pulver i kabeln.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      vad får du upp för felkoder när han kopplar in OBD? Multiecuscan eller Fiatecuscan?

      Testa att sök på www.fiatforum.com där är många stilo-åkare.
      Fiat X1/9 Dallara
      Fiat 124 Special Moretti
      Fiat Grande punto Sporting
      Lancia Thesis 3,2 V6
      Lancia Delta integrale EVO I
      Alfa GTV 3,0 V6
      Fiat Strada 1,9d

      Comment


      • #4
        När jag hade problemet så fick jag ingen kontakt med bilen via OBD-n och då trodde en mekaniker att styrboxen är trasig och måste bytas. Den kostnaden var högre än bilens värde. Känn och ryck jordkablar under bilen, det kommer massa slask på de. Kolla även ärgade kontakter över batteriet och ta loss fästen.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Bilen är inte min. Ägaren är en om möjligt(?!?!) större Fiatentusiast än jag... så det hade varit kul att kunna hjälpa honom.
          captainmorgan

          Comment


          • #6
            Originally posted by captainmorgan View Post
            Bilen är inte min. Ägaren är en om möjligt(?!?!) större Fiatentusiast än jag... så det hade varit kul att kunna hjälpa honom.
            Lycka till men glöm inte skriva om det löste sig och hur. Stilo kan få vilken fiatentusiast som helst att hata Fiat
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              En felkod är U9029 (om jag nu kommer ihåg rätt) något med kommunikationsproblem . Det är draget nya jordkablar mellan kaross och motor/växellåda..så problemet ligger nog inte där.
              Bilen står på Fiatverkstad men det finns för många alternativa lösningar och ingen garanterad framgång och med prislapp som överstiger bilens värde.
              Ägaren har varit inne och läst här på forumet men har inte registrerat sig än men tackar för hjälpen som verkligen uppskattas !!
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                Här har ni tråden om min: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ose-connection

                Så fort man vred om nyckeln dog hela instrumentpanelen.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment

                Working...
                X