Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trimma PuntoGT.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trimma PuntoGT.

    Läste att det var någon här på forumet som var kunnig vad det gäller att få lite mer knuff i en GT. Men minns inte namnet och hittar inte tråden... har fått tag på en Pipercam, skulle det göra någon större skillnad? Och måste man mappa om bilen isf ?

  • #2
    Gör så här istället

    http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...69#Post1540169

    Mer info här: https://www.facebook.com/fiatcoupes/...99040146857499

    Men för att svara på din fråga. Ja för att få ut det mesta av din nya kamaxel så behövs det en mappning. Glöm inte att ställa in kamaxel korrekt.
    Last edited by Freddan72; 28 September 2015, 08:51.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Tack Freddan! Har du någon kläm på shimsningen och var man finner dessa tingestar?

      Comment


      • #4
        Firma som renoverar motorer borde kunna hjälpa dig.

        Skicka mail till Leighton på FC Performance.

        Har du kollar det engelska forumet för tips?
        http://www.puntosports.co.uk/forums/...-Modifications
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Shims hittar du överallt. Det är samma som till volvo. Kolla så inte originalfjädrarna bottnar med kammen. Annars är det inga konstigheter.
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #6
            Tack för tipsen. Jag har ett chip anpassat för nya turbon, 315cc spridarna, 2,5"downpipe och fmic så känns som om nya kammen inte är nödvändigt just nu. Verkar bli mer stök än nytta med shimsningen och ommappning??

            Comment


            • #7
              Det beror på vilken kam det är. Shimsningen är en baggis. Du behöver ju ändå justera ventilerna med jämna mellanrum.
              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

              Comment


              • #8
                Det är en Piper 270. "Baggis"! Helt grön i puntovärlden kommer tidigare från V8-träsket. Men man får väl lära sig.

                Comment

                Working...
                X