Ja då var man i Fiatträsket igen( hade en 850coupè`70 för några år sen) då jag inhandlat en `88 Uno 45i.e som vinterbil.
Bilen ifråga gick som en klocka när jobbpolaren kördse och även den första dagen jag körde.Tände bara man nudda vid nyckeln ungefär. Men så en morgon..
Startmotorn snurrade,men den tände ej. Statgas i spjället under inspr.munstycket och testa igen. Inget liv. T-stift rengjordes och diverse kontakter vid insprutet kollades o fick smaka WD40.
Men efter att ha kört startgas några gånger,vill den tända,dock bara om gaspedalen är i mattan.Så ytterliggare startgas och motorn går nu så lågt i varv att den knappt drar runt sig själv.
Självslocknar efter5-10-15 sekunder.Att den tänder måste den då grenröret blir ljummet efter några sekunders"tomgång".
Fördelaren regjordes för säkerhets skull invändigt,inget sprucket /kass där..
Testade att lätta aningen på de 4 torx-skruvar som håller en ventil precis framför injektormunstycket och då sipprade det fram bensin så soppa fram dit vet jag med 99% säkerhet.
Har nu lagt ner en dag på detta problem,suck.Den funka ju 100 dagen innan o innan dess !
Ni får ursäkta ,jag är van vid förgaserier och annat förståeligt. Elektronisk insprutning räknar jag som ej förståeligt ;(
Varför vill hon inte?Styrelektronik?Poltergeist i munstycket?
Bilen ifråga gick som en klocka när jobbpolaren kördse och även den första dagen jag körde.Tände bara man nudda vid nyckeln ungefär. Men så en morgon..
Startmotorn snurrade,men den tände ej. Statgas i spjället under inspr.munstycket och testa igen. Inget liv. T-stift rengjordes och diverse kontakter vid insprutet kollades o fick smaka WD40.
Men efter att ha kört startgas några gånger,vill den tända,dock bara om gaspedalen är i mattan.Så ytterliggare startgas och motorn går nu så lågt i varv att den knappt drar runt sig själv.
Självslocknar efter5-10-15 sekunder.Att den tänder måste den då grenröret blir ljummet efter några sekunders"tomgång".
Fördelaren regjordes för säkerhets skull invändigt,inget sprucket /kass där..
Testade att lätta aningen på de 4 torx-skruvar som håller en ventil precis framför injektormunstycket och då sipprade det fram bensin så soppa fram dit vet jag med 99% säkerhet.
Har nu lagt ner en dag på detta problem,suck.Den funka ju 100 dagen innan o innan dess !
Ni får ursäkta ,jag är van vid förgaserier och annat förståeligt. Elektronisk insprutning räknar jag som ej förståeligt ;(
Varför vill hon inte?Styrelektronik?Poltergeist i munstycket?
Comment