Announcement

Collapse
No announcement yet.

fälgar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fälgar

    Hallå ute i däcksdjungeln!
    Är det någon som vet vilka fälgar som sitter på en Croma av 88:ans årsmodell, om det är 5,5 " och hela den där koden.... Behöver veta om de kan tänkas passa min stackars Punto, som får halka sig fram numera.
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Re: fälgar

    Originally posted by Freddan_BA
    Hallå ute i däcksdjungeln!
    Är det någon som vet vilka fälgar som sitter på en Croma av 88:ans årsmodell, om det är 5,5 " och hela den där koden.... Behöver veta om de kan tänkas passa min stackars Punto, som får halka sig fram numera.
    Ja tror att alla fiat har samma bultmönster 4*98 så har croman 4 bultar så kommer de passa på punton...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Fälgar till Croma

      Hej läste precis din fråga om fälgar till Punto och här får du tekniska data gällande fälgapassning till din bil.

      1. FIAT
      BILTYP CROMA
      TYPBETECKNING 154
      BULTCIRKEL 4X98
      ET 43
      MITT CENTRUM 58,1
      BULT/MUTTER B12x1,25


      2. BILTYP Punto 55 93-
      TYPBETECKNING 176-176C
      BULTCIRKEL 4X98
      ET 35 ELLER 45 OM DU HAR PUNTO 75.
      MITT CENTRUM 58,1
      BULT/MUTTER B12x1,25

      Hoppas detta hjälper dig, hej så länge.

      Comment


      • #4
        har

        för mig att det var 6"x14" på aluhjulen som satt på Croma 3 och Croma Turbo så det kan nog vara 5.5" på plåtisarna
        /HH

        Comment


        • #5
          tjoho!

          Det verkar som om jag har fått relevant och bra info, tackar så mycket ! Undrar bara om ngn vet en bra hemsida man kan få reda på liknande på...?
          Ha det gött allesammans!
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment

          Working...
          X