If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
84jr0 :
Jag vet inte...men den känns piggare faktiskt. Ska kolla om jag kan hitta en rullande lansväg och mäta upp vad jag har nu.
Hilding:
Jag andvände mig av en vanlig färg sprej (krom). Motorfärg och vanlig silver färg ger inte samma silvriga utseende utan blir för matt eller för mörkt. Men tänk på att inte spreja för många lager.
Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk
Läste en artikel där någon mätt temperatur på luften efter IC:n och kommit fram till att IC:n inte kyler med luften under körning utan mer lagrar upp värmen i kylaren... Lite luddig här, men i princip funkade det som när man kyler en förstärkare.... Så jag undrar bara om man kanske kunde vinna något genom att koppla på koppar-flänsar som leder bort värmen?
Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Härligt att du fått dit den, ser ut att passa perfekt ju : )
Hur gick det med anslutningarna? Var det svårt att fixa, såg att du fick ta till lite skarvningar på slangarna?
Vilken typ av slangar valde du?
Det ena röret med skarvningarna är flexibelt rör som jag fick rekomenderat hos Micro och det funkade utmärkt. Det andra röret är från orginalrören som satt på orginal IC.
Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk
Comment