Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Brava bränslefilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Brava bränslefilter

    Hej
    Vet någon var bränslefiltret sitter på brava -99.
    Har fått tips på att det skall sitta höger bak vid tanken men hittar något filter.

    Tacksam om någon har ett svar.

    Classe.

  • #2
    Detta skulle jag också vilja få reda på, jag har en Brava -97. Jag misstänker att den sitter nedsänkt i tanken, men vet inte säkert.

    Comment


    • #3
      Kanske vissa har det integrerat i tanken som marea 1,6 o då inte behöver bytas ???
      Fiat for FUN

      Comment


      • #4
        Originally posted by Håkan
        Kanske vissa har det integrerat i tanken som marea 1,6 o då inte behöver bytas ???
        Vet inte, det står ju med på 4000mils servicen... så bytas skall det väl. Vet dock fortfarande inte vart det sitter, får ta ytterligare en titt vid tillfälle.

        Comment


        • #5
          Vad är det för Brava det rör sig om? I ePER så har en del utav Brava modellerna externt bensinfilter listat, medans på en del utav de så hittar jag inget alls.

          Panda 169

          Comment


          • #6
            Kan ju va så att de bytt, så at det finns både och !
            Fiat for FUN

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jim
              Vad är det för Brava det rör sig om? I ePER så har en del utav Brava modellerna externt bensinfilter listat, medans på en del utav de så hittar jag inget alls.
              Min är en -97 Brava 1.6 SX.

              Comment


              • #8
                okej ordning i ledet hehe

                vissa marea brava/bravo har bränslefilter andra har det inte det bara är så vet inte varför...

                filtret ska sitta framför höger bakhjul under en plastkåpa precis som ni fått reda på dock så kan det vara väldigt svårt att se det det gäller att lysa in bakkom plasten för att se det

                hoppas ni blev lite klokare
                "i live for italian cars"

                Comment


                • #9
                  Alla har filter !!!

                  Bara det att de har byggt in ett "evighetsfilter" i tanken från revision x???
                  Fiat for FUN

                  Comment


                  • #10
                    Bränslefilter i Bravo/Brava är ett ständigt återkommande tema...På min Bravo -98:a, sitter det bara ett sk. grovfilter nedsänkt i tanken. Det andra alternativet är som sagt framför höger bakhjul. Letade själv som en galning...

                    Comment

                    Working...
                    X