min coupé (99) som går året runt är inte ens nästan sådär rostig, badar du bilen i salt?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Avgassystemet på Fiat
Collapse
X
-
Originally posted by Chorus
min coupé (99) som går året runt är inte ens nästan sådär rostig, badar du bilen i salt?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Comment
-
annorlunda på diesel+vilka preparat?
Såg inge kul ut de där! Systemet på Mupi har suttit sen ny, dvs året runt i 4 år & 18000 mil. Rören är grova och i princip helt raka från framsätet och bakåt... Är skillnaden i avgasteknik mella diesel och Bensin så stor? Betyder det att det mesta av rosten kommer inifrån?
jag kravlade under bilskrället i våras, det var inte som på mareabilderna men hade börjat synas lite här och var.
Jag kladdade på den tjockaste asfaltsgegga jag kunde hitta precis överallt. Var det dumt? (med tanke på preparat som går ihop eller inte?Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
http://fiatpanda.wordpress.com/
Comment
-
Det
viktiga är väl att det är något så när rent innan man kladdar på tjockt med massa.. Annars kan det ju få motsatt effekt, alltså att det bara sätter sig som ett skal utanpå medans under massan så trivs och gror rosten..
Tycker själv det är ett helvete när det är för mycker massa på en gammal bil, börjar man att peta så blir ju oftast rosthålen (i fall de finns) bara större o större ju mer underredsmassa man tar bort. Så det är ju lätt att bli lurad av den menar jag..
/HH
Comment
-
Alla som har svetsat o fått erfarenhet på det vet att om svetsfogen e tunn på mitten så håller det sämre / rostar fortare !
Men det går fantome 1,5 ggr fortare att svetsa så ?
därför ser den ut så (samma på mekonomens Walker system)
hade ett BOSAL system på tipon = lite högre (sportigare om ni vill) ..ljud med det !
Nä Rostfritt ska det vara !Fiat for FUN
Comment
-
Köpte
ett Bosal till Croma turbon, bara slutdämparen då hade de sparat in på den sista biten som ska sticka ut, så den var en tum eller en halv tum mindre än det övriga röret snikigt!
Hade Walker förut där var det samma grovlek hela vägen,
Hela bilen såg ju spinkigare ut, antagligen bara jag som tänker på det! men ,men
//HH
Comment
Comment