Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avgassystemet på Fiat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    min coupé (99) som går året runt är inte ens nästan sådär rostig, badar du bilen i salt?
    /Peter

    Comment


    • #17
      Originally posted by Chorus
      min coupé (99) som går året runt är inte ens nästan sådär rostig, badar du bilen i salt?
      Min är inte rostig än jag undrade bara hur den håller på Stilon! Inga tecken än på rost på min!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #18
        Köpte ett nytt system i dag. Bosal....med två års garanti. Betyder väl att det håller i tre år alltså!
        Kolla bara dom obehandlade svetsfogarna! Hur har dom tänkt att det ska funka i vår saltvinter?
        Attached Files
        Fiat Marea Weekend 1,6 ELX -01 (Såld)
        Lancia Prisma 1600 -85 (Såld)

        Comment


        • #19
          En bild till!

          Kan tillägga att jag nu har sprayat svetsarna med zinkspray. Gör väl inte saken sämre i alla fall.
          Attached Files
          Fiat Marea Weekend 1,6 ELX -01 (Såld)
          Lancia Prisma 1600 -85 (Såld)

          Comment


          • #20
            annorlunda på diesel+vilka preparat?

            Såg inge kul ut de där! Systemet på Mupi har suttit sen ny, dvs året runt i 4 år & 18000 mil. Rören är grova och i princip helt raka från framsätet och bakåt... Är skillnaden i avgasteknik mella diesel och Bensin så stor? Betyder det att det mesta av rosten kommer inifrån?

            jag kravlade under bilskrället i våras, det var inte som på mareabilderna men hade börjat synas lite här och var.
            Jag kladdade på den tjockaste asfaltsgegga jag kunde hitta precis överallt. Var det dumt? (med tanke på preparat som går ihop eller inte?
            Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
            Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
            Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
            http://fiatpanda.wordpress.com/

            Comment


            • #21
              Det

              viktiga är väl att det är något så när rent innan man kladdar på tjockt med massa.. Annars kan det ju få motsatt effekt, alltså att det bara sätter sig som ett skal utanpå medans under massan så trivs och gror rosten..
              Tycker själv det är ett helvete när det är för mycker massa på en gammal bil, börjar man att peta så blir ju oftast rosthålen (i fall de finns) bara större o större ju mer underredsmassa man tar bort. Så det är ju lätt att bli lurad av den menar jag..

              /HH

              Comment


              • #22
                Alla som har svetsat o fått erfarenhet på det vet att om svetsfogen e tunn på mitten så håller det sämre / rostar fortare !

                Men det går fantome 1,5 ggr fortare att svetsa så ?
                därför ser den ut så (samma på mekonomens Walker system)
                hade ett BOSAL system på tipon = lite högre (sportigare om ni vill) ..ljud med det !

                Nä Rostfritt ska det vara !
                Fiat for FUN

                Comment


                • #23
                  Köpte

                  ett Bosal till Croma turbon, bara slutdämparen då hade de sparat in på den sista biten som ska sticka ut, så den var en tum eller en halv tum mindre än det övriga röret snikigt!

                  Hade Walker förut där var det samma grovlek hela vägen,
                  Hela bilen såg ju spinkigare ut, antagligen bara jag som tänker på det! men ,men

                  //HH

                  Comment


                  • #24
                    -jag har haft bil där rosten krupit under rostskyddsmedlet man sprejat på !
                    Sisådär 3 år efteråt !
                    Men då var det inte så bra rengjort innan !
                    Fiat for FUN

                    Comment

                    Working...
                    X