Hej!
Har ett störande problem med min Fiat Coupé 16vt -95. Till och från ryckermotorn mellan varvtalen 2000-3000 rpm på främst 2:ans växel, men även på högre växlar. Vidare så blir accelerationen näst intill ombefintlig när jag kommer upp på turbovarven (3000 rpm och uppåt) som om turbon inte arbetade! Dock går motorn bra på 1:ans växel och då känner man iaf att turbon jobbar.
Lämnade in bilen för service ang. detta problem i början på sommaren och verstaden kom fram till att det hade att göra med tänkablarna (inte turbon som jag trodde) och allt som hade med tänningen att göra. Så alla tänktbara delar som skulle ha kunnat orsaka problemet där är bytta där. Verstaden sa också att jag till och från skulle öppna bränslelocket för att minska trycket i tanken. Det blev bättre ett tag, men senast igår märkte jag av det igen och det fortsatte idag...
Någon som känner till detta problem och vad som kan göras föratt åtgärda det!? Verksataden får inte fram någon mer information om vad som skulle kunna vara fel än det som redan är åtgärdat. Vill inte lämna in bilen igen förns jag har en aning om vad som kan orsaka problemet. Det är verkligen tråkit att inte kunna utnyttja effekten och körglädjen när man har en sportbil! Alla förslag på åtgärder är välkomna!
Tack på förhand!
//Richard H
Har ett störande problem med min Fiat Coupé 16vt -95. Till och från ryckermotorn mellan varvtalen 2000-3000 rpm på främst 2:ans växel, men även på högre växlar. Vidare så blir accelerationen näst intill ombefintlig när jag kommer upp på turbovarven (3000 rpm och uppåt) som om turbon inte arbetade! Dock går motorn bra på 1:ans växel och då känner man iaf att turbon jobbar.
Lämnade in bilen för service ang. detta problem i början på sommaren och verstaden kom fram till att det hade att göra med tänkablarna (inte turbon som jag trodde) och allt som hade med tänningen att göra. Så alla tänktbara delar som skulle ha kunnat orsaka problemet där är bytta där. Verstaden sa också att jag till och från skulle öppna bränslelocket för att minska trycket i tanken. Det blev bättre ett tag, men senast igår märkte jag av det igen och det fortsatte idag...
Någon som känner till detta problem och vad som kan göras föratt åtgärda det!? Verksataden får inte fram någon mer information om vad som skulle kunna vara fel än det som redan är åtgärdat. Vill inte lämna in bilen igen förns jag har en aning om vad som kan orsaka problemet. Det är verkligen tråkit att inte kunna utnyttja effekten och körglädjen när man har en sportbil! Alla förslag på åtgärder är välkomna!
Tack på förhand!
//Richard H
Comment