Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med motorryck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hej!

    Väcker denna gamla tråd till liv igen för att berätta vad som var felet på bilen bl.a.

    Hade bilen inlämnad på Tibs bilverkstad här i Eskilstuna i höstas då det skulle åtgärda problemet med den konstiga motorgång som uppstått. De kom fram till att det hade med tändningen att göra och beställde dyra och bra tändkablar från Italien för att sedan kompleterade dessa med tändstift från Mekonomen. Det var helt enkelt det som var felet felet. Efter en rätt invecklad felsökning på AutoLo så kom de alltså fram till det. Jag hade tidigare när jag snackat med dem sagt att tändstift och tändkablar var bytta så det var inte det första de började letade efter fel i.

    Nu i efterhand ifrågasätter jag Tibs bilverkstads kunnighet och kompetens. Kombinationen de gjorde låter inte ens vettig i mina otränade öron. Jag vet i alla fall var jag kommer att lämna in bilen i fortsättningen även om det blir en resa på 5 mil.....

    //Richard H

    Comment


    • #17
      Originally posted by RichardH
      Hej!

      Väcker denna gamla tråd till liv igen för att berätta vad som var felet på bilen bl.a.

      Hade bilen inlämnad på Tibs bilverkstad här i Eskilstuna i höstas då det skulle åtgärda problemet med den konstiga motorgång som uppstått. De kom fram till att det hade med tändningen att göra och beställde dyra och bra tändkablar från Italien för att sedan kompleterade dessa med tändstift från Mekonomen. Det var helt enkelt det som var felet felet. Efter en rätt invecklad felsökning på AutoLo så kom de alltså fram till det. Jag hade tidigare när jag snackat med dem sagt att tändstift och tändkablar var bytta så det var inte det första de började letade efter fel i.

      Nu i efterhand ifrågasätter jag Tibs bilverkstads kunnighet och kompetens. Kombinationen de gjorde låter inte ens vettig i mina otränade öron. Jag vet i alla fall var jag kommer att lämna in bilen i fortsättningen även om det blir en resa på 5 mil.....

      //Richard H
      Kul att det löste sig! Vad var det för tändkablar de köpte? Vissa köper väl kablar via meknomen men de verkar ju bara ha till 16v vad jag kan se?
      På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
      http://www.garaget.org/?car=63213

      Comment


      • #18
        Dan the man:

        16V och 16VT kanske har samma kablar?

        Nice att 20VT slipper kablar, en felkälla mindre!
        Last edited by per; 1 April 2005, 08:32.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Vet itne vad det var för stift eller vad det är nu. Jag vet heller inte vad det är för kablar de har satt dit. Jag är nog mest glad över att det fuinkar som det ska nu =)

          Comment

          Working...
          X