Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behöver råd vid montering av fälgar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Behöver råd vid montering av fälgar!

    Tjenare, sitter här och funderar, dessa 2 stycken bultar som håller bromsskivan tar i fälgarna jag köpt, kan man bara ta bort dom och lite på att hjulbultarna håller fast bromsskivan när man seda monterar?
    Är de bara till för att styra fälgarna rätt vid montering, i så fall tar jag bort dem.

    Tänkte också höra hur ni har gjort med fälglås, ni som har 4x100 fälgar? jag menar finns det låsbara bultar med flytande krona?

    måste ju ta itu med detta nu innan våren var tanken
    /Fredde
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Tror jag läste att du bara kan såga av dem en bit så de får plats?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      ja, på ena sidan går det att göra så, men på andra funkar det dessvärre inte, sen e det ju totalt 8.
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        Hej,

        Det är bara att ta bort dem, gjorde det på min bil när jag bytte fälgar. Hjulbultarna + fälg håller skivorna på plats.

        Pär
        Coupé 20VT -LE -99
        Maserati Merak -73

        Comment


        • #5
          tack pär, det var cad jag ville höra använde du bult med flytande krona då?
          /Fredrik
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            Originally posted by Pär C
            Hej,

            Det är bara att ta bort dem, gjorde det på min bil när jag bytte fälgar. Hjulbultarna + fälg håller skivorna på plats.

            Pär
            Körde oxå så på Tipon, kan dock bli jobbigt att pricka med bulten när allt börjar snurra... när man väl satt på de funkar det kalas
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Freddan_BA

              Hej,

              Nej det är vanliga bultar men det funkar lika bra med flytanda krona. (De första fälgarna som jag testade hade sådana).

              Pär
              Coupé 20VT -LE -99
              Maserati Merak -73

              Comment


              • #8
                Hejsan !
                Fiunkar det med 4X100 på en fiat ? är det inte 4x98 på dom eller ??

                /Micke
                /Micke

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bigmike
                  Hejsan !
                  Fiunkar det med 4X100 på en fiat ? är det inte 4x98 på dom eller ??

                  /Micke
                  Funkar bra om man har speciella bultar med flytanda krona...
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    "Flytande kronor" vad innebär det ?
                    /Micke

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bigmike
                      "Flytande kronor" vad innebär det ?
                      Fanns en bild på en sån bult, har aldrig sett bulten i verkligheten men skallen på bulten kan flyttas ut en bit så att den passar...
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        bult

                        är det någon som vet om det finns bult med flyande krona även om man har spaceplattor? (alltså långa) var köper man sånna?
                        ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

                        Comment


                        • #13
                          Borde finnas bultar i olika längder,hör hos din däckhandlare,Specialfälgar eller Svenskafälg e annars o rekomendera.
                          Viktigt e dock att centrering nav/fälg, passar exakt,kan bli hoppigt annars.
                          DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

                          Comment

                          Working...
                          X