Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tändproblem croma turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tändproblem croma turbo

    Polarn har renoverat hela motorn till sin Croma Turbo men när man vrider om tändningen: Tändkabeln från tändspolen mot jord vrider man på tändningen kmr det en gnista vrider av kmr en gnista. svag. ska komma gnista hela tiden men gör ej. Vad kan va fel? Galet svårt att få tag på tändmodul/tändspole någonstans. Någon som vet om det är någon skillnad på tändmodulen/tändspolen till 90ian mot 89ian?


    MVH//PP
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

  • #2
    tändproblem

    hoj kolla givaren vid remskivan!! om den har ett avstånd av ca 0,4-0,6 ifrån tändläget (en vit kabel) det brukar hända att den är trasig oxå det skall vara likadan på 2,0ie tror jag
    F:finns I:ingen A:annan T:turbo

    saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

    punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

    131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

    Comment


    • #3
      Låter precis som tändmodulen, åtminstonde så betedde min Tempra 2.0ie likadant
      /Micke

      Comment

      Working...
      X