Hallix.
Min Uno Turbo -88 har till viss del tappat laddtrycket.. den skall väl ladda 0.7 bar original väl? Men nu är det nere på ca 0,5 bar.. dessutom så har jag en mycket otrevlig tomgång.. vid kall motor ligger den på ca 450 varv, dvs motorn dör hela tiden (nästan), och vid varm motor så ligger tomgången på drygt 2000 varv.. Jag har nyligen köpt unon, och herrarna som hade den innan bytte motor i den.. en del folk har sagt till mig att det låter som om de kan ha vänt på nån kallstarts-kontakt eller nåt i den stilen.. men iallafall, en kompis tipsade om att anledningen till att jag tappat laddtryck kan vara att det läckte i nån packning eller dyligt.. så idag tog vi en startgasflaska och började spruta på alla skravar.. det visade sig att motorvarvet ökade kraftigt vid sprut mot både grenrörspackningen, samt vid spridartätningarna.. tror ni att detta kan vara anledningen till att jag ej har mina 0.7 bar ? Jag har tidigare skrivit här på forumet och frågat hur man ställde upp laddtrycket med pysventil, och det funkade ju iofs fint, men jag skulle ju helst först vilja ha de 0.7 baren, och därifrån öka upp till kanske 0.9 med hjälp av pysventil.. Nu vart det mycket text här.. sammanfattning: Kan läckage i div packningar vara anledningen till lägt laddtryck, och kan det även vara förklaringen till min "skumma" tomgång ??
Tacksam för svar !!
Max
Min Uno Turbo -88 har till viss del tappat laddtrycket.. den skall väl ladda 0.7 bar original väl? Men nu är det nere på ca 0,5 bar.. dessutom så har jag en mycket otrevlig tomgång.. vid kall motor ligger den på ca 450 varv, dvs motorn dör hela tiden (nästan), och vid varm motor så ligger tomgången på drygt 2000 varv.. Jag har nyligen köpt unon, och herrarna som hade den innan bytte motor i den.. en del folk har sagt till mig att det låter som om de kan ha vänt på nån kallstarts-kontakt eller nåt i den stilen.. men iallafall, en kompis tipsade om att anledningen till att jag tappat laddtryck kan vara att det läckte i nån packning eller dyligt.. så idag tog vi en startgasflaska och började spruta på alla skravar.. det visade sig att motorvarvet ökade kraftigt vid sprut mot både grenrörspackningen, samt vid spridartätningarna.. tror ni att detta kan vara anledningen till att jag ej har mina 0.7 bar ? Jag har tidigare skrivit här på forumet och frågat hur man ställde upp laddtrycket med pysventil, och det funkade ju iofs fint, men jag skulle ju helst först vilja ha de 0.7 baren, och därifrån öka upp till kanske 0.9 med hjälp av pysventil.. Nu vart det mycket text här.. sammanfattning: Kan läckage i div packningar vara anledningen till lägt laddtryck, och kan det även vara förklaringen till min "skumma" tomgång ??
Tacksam för svar !!
Max
Comment