Announcement

Collapse
No announcement yet.

kontigt ljud från bakvagn, rullande kula.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kontigt ljud från bakvagn, rullande kula.

    Lyckades spela in med telefonen, tog ett tag innan jag hittade den funktionen. Får fram ljudet genom att skaka bilen lite i sidled/upp-ner genom att ta tag i ett bakhjul och rycka hysteriskt :-D Ingen aning om vad det är, var det kommer ifrån eller någonting. Första antagandet var från bagaget, men nej då, inte så enkelt. Det kommer underfrån bilen, men jag har iiiinnngen aning om var. Bränsletank eller bakaxel kanske. Någon som hört något liknande???? Katten är det inte, för bilen gick igenom besiktningen UA för ett par veckor sedan. Filen kan spelas upp med Quicktime. Ändra filändelse till .amr, gick inte att ladda upp annars så det är ingen zip-fil.
    Attached Files
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Förtydligande, skakar alltså bara bilen tills jag hör "kulan" röra sig, sedan slutar jag och bilen stannar rätt omgående, och så hör man hur vaddetnuär lägger sig till rätta igen.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Det var kulan i övertrycksventilen i bensintanken. Lät lite om den nya tanken också, men nu är den tyst verkar det som.

      Lite fånig man är. Att lyssna lite efter lustiga ljud när man kör är väl lite normalt kanske, men att ge sig på att skaka bilen när den står still för att se om det låter något någonstans....
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment

        Working...
        X