Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamremsras fiat stilo -02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamremsras fiat stilo -02

    Kamremen har rasat på en fiat stilo 1.8 dynamic -02..

    Vad kan jag räkna med för problem? Kan toppen/ventilerna ha klarat sig eller blir en renovering nödvändig?

    Dyra delar till dessa elller? Kan få köpa en i bef. skick för 25000:-

    12000 mil har den gått...

  • #2
    Re: Kamremsras fiat stilo -02

    Originally posted by Kovo
    Kamremen har rasat på en fiat stilo 1.8 dynamic -02..

    Vad kan jag räkna med för problem? Kan toppen/ventilerna ha klarat sig eller blir en renovering nödvändig?

    Dyra delar till dessa elller? Kan få köpa en i bef. skick för 25000:-

    12000 mil har den gått...
    När byttes kamremen senast? Finns det möjlighet att försöka få ut det på garantin? Spelar ingen roll om nybilsgarantin har gått ut men man får ett års garanti på remen och arbetet.

    Annars blir det att öppna motorn
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Slarv med just servicen var det som orsakdae skadan så garantin är bara att glömma... Men om man hänger på en ny rem... Kan det var möjligt att motorn klarat sig eller? någon som renoverat en stilo efter rem ras?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kovo
        Slarv med just servicen var det som orsakdae skadan så garantin är bara att glömma... Men om man hänger på en ny rem... Kan det var möjligt att motorn klarat sig eller? någon som renoverat en stilo efter rem ras?
        Så enkelt kommer man inte undan. Du blir illa tvungen att öppna motorn och kolla hur mycket som är mosat och sätta kamarna i rätt läge innan remen kan sättas på plats.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          du har pm Kuvo
          /Fredde
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            Tråden är ju lite gammal så jag vet inte hur det gått för dig. Min svägerskas Punto gick topplockspackningen på för ett tag sedan, den hade inte ifylld servicebok men hennes försäkring tog det på maskinskada.

            Comment


            • #7
              Re: Kamremsras fiat stilo -02

              Originally posted by Kovo
              Kamremen har rasat på en fiat stilo 1.8 dynamic -02..

              Vad kan jag räkna med för problem? Kan toppen/ventilerna ha klarat sig eller blir en renovering nödvändig?

              Dyra delar till dessa elller? Kan få köpa en i bef. skick för 25000:-

              12000 mil har den gått...
              Gör ett komptest . Är detta ok kan du sätta dit en nykamrem. Har själv haft samma problem. Allt gick väl. Lycka till.
              F.d Fiat-ägare

              Comment

              Working...
              X