Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spökande lambda...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spökande lambda...?

    Hej!
    Har ett långvarigt problem, med en Tempra 1,4 ie , som någon av er kanske kan bringa klarhet i..:

    När jag kör så kan den ibland helt tappa kraften, precis som om tändningen, eller bränslet stängs av. så fort jag släpper gasen så blir den "normal" Har bytt gaslägesgivare, digiplexenhet, och igår hela singlepointinjektorn... Har även bytat TDC-sensorn vid svänghjulet. Inget nämvärd resultatskillnad ,mer än att jag snart behöver skrivas in på mentalsjukhus. Tog som en sista utväg loss kontakten till Lambdasonden, och vips så går den som den ska..
    Saken är ju den att när jag gör ett avgastest, så är lambdavärde och allt ok...? Vad gör ECUn när man kopplar bort lambdan? Kan det vara så att ECUn får rätt signal, men skickar "fel" puls till injektorn? Har haft detta fel så länge jag ägt bilen(2 år), men inte hittat fel. vid diagnostisering så visas inget fel..
    Kan det ändå vara lambdan, trots bra avgasvärde? Detta händer enbart vid motorn belastad. står jag still, så är det en sagolik respons i motorn.
    Mvh Alex.

  • #2
    ingen..

    Comment

    Working...
    X