Announcement

Collapse
No announcement yet.

stötdämparbyte punto-94

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • stötdämparbyte punto-94

    Har problem få loss bultarna på nedre stötdämparfästet.

    muttrarna är loss men bultarna sitter som berget.

    någon som har något tips

    hälsningar claes

  • #2
    1) även om den inte går att få ut måste du få den att vrida sig: Hylsa T-handtag och järnrör 1-1,5 meter.
    2) När den väl går att vrida (även om det är jättetrögt) så är det slägga som gäller för att knacka ut bulten.

    Funkar inte det får du värma med gas och upprepa 1 & 2.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Tack .
      Tyvär fäster hylsorna(slitna) dåligt så få runt do kommer bli svårt.

      Har ingen gas men får försöka med värmepistol.

      Comment


      • #4
        Hej !Om du inte lyckas med t-kors och förlängning så funkar muttermaskin eller en mejselhammare (om det finns plats) lite bättre.Oftast behövs det vibrationer för att få lös grejorna.Min egen favorit är en mejselhammare med trubbig ände på.Då behövs varken värme eller muttermaskin. / Mats

        Edit:Vi postade samtidigt,såg att du inte hade ngn gas och antar inte ngn tryckluft heller. :-/ / Mats
        Last edited by alfamats; 27 September 2008, 18:57.
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • #5
          Tack för tipsen

          Tryckluft har jag så jag får köpa en mejselhammare imorgon

          Comment

          Working...
          X