Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grensetreff 23. Juli 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grensetreff 23. Juli 2011

    Hei, Lørdag den 23. Juli arangerar jag Grenstreff for Italienska bilar. Treffet blir vid Grensen til Norge der Eda Kommun i Vermland grenser til Eidskog Kommun i Norge. Ca 10 km vest från Charlottenberg. Platsen heter Morokulien og utstelningen blir vid fredsmonumentet.
    Norska bilar langs den norska siden av monumentet og svenska bilar på svensk sida.

    Bild av platsen och info kommer her: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=31749.0

    Er førsta gangen det arangeras och blir det bra med bilar så vil jag se til och arangera det varje år.

    Helsningar från
    Raymond

    PS: Lite dårlig svenska av mig kanskje
    Raymond Bråthen

  • #2
    Skriv gjerne her om dere er interessert i at komma, første gången det arrangeras så er interessant och se interessen
    Raymond Bråthen

    Comment


    • #3
      Kul! Kanske kan va nått
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        18 dager kvar til treffet

        Håper det kommer mange Fiat`er från Sverige

        Vi ses
        Raymond Bråthen

        Comment


        • #5
          Jag kommer att delta med något slags italienskt fordon.
          Jag bor ju inte så långt bort, utan det blir en trevlig utflykt.

          Din svenska är utmärkt, i alla fall för oss värmlänningar.
          //R//

          Comment


          • #6
            Kör runt i USA då annars hade jag kommit!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              hej okej men hur hittar jag ditt ??

              när ska ni anndra åka här i från jag tänkte om vi ska kunna åka samtidigt och köra tillsammans dit ??

              MVH Nicklas
              älskar Fiat

              Comment


              • #8
                Det verkar ju bara vara jag som skall åka dit, än så länge.......
                Och jag bor i mellersta Värmland, så vi kan inte samköra. Det hade annars varit roligt.
                Men det måste finnas fler som bor nära dig geografikt sett, Västsverige, som du kunde haka på.

                Men kommer du från Vara, så får du sikta in dig på Arvika - Charlottenberg - Eda - Morokulien, som ligger precis vid gränsen.
                //R//

                Comment


                • #9
                  Tack til dere som var på treffet, håper vi ses neste år også på samme sted.

                  Neste år arrangeres treffet i Mai eller August.

                  Bilder ligger det her : http://cuoresportivo.no/index.php?topic=31749.0
                  Raymond Bråthen

                  Comment


                  • #10
                    Tack

                    Tack Raymond för att du för att du kom med detta fina initiativ, till att anordna en träff så där på egen hand.
                    T.om. hyran av platsen betalade du ur egen ficka.

                    Vädret skrämde många, tyvärr.
                    Men det värsta var ju detta som hände Er, norska folket, på fredag eftermiddag.
                    Först bombdådet. Och sedan denna massaker på dessa oskyldiga ungdomar på ön.
                    Tänkte på detta som hänt, hela kvällen och natten.

                    Men vi åkte ändå, för vi visste, att trots det som hänt, så väntade du på att några skulle dyka upp.
                    Så vi blev inte många, men det var trevligt ändå att få knyta nya kontakter.
                    Men jag ser att du vill försöka igen nästa år. Och det hoppas jag verkligen. Och då måste vi bli fler, som ställer upp.
                    Platsen är väl vald. Och som du skriver, att det kanske också blir en liten tur med bilarna runt Morokulien.

                    Så tack från oss i Tipo´n
                    Attached Files
                    //R//

                    Comment


                    • #11
                      Tack igen Raymond, för att du också fixade så bra väder.
                      För jag glömde också skriva, att vi klarade oss från regnet. Bara några stänk som kom, när vi var på Morokulien.
                      Annars så kom det ingen ting på hela vår resa, 24 mil t.r.
                      Men när vi kom hem, så hann vi precis plocka ur bilen, innan regnet vräkter ner.
                      //R//

                      Comment

                      Working...
                      X