Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta multiremmar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byta multiremmar

    Tänkte byta multiremmar på Coupén fast det är nåt år kvar till kamremsbyte. Kan man komma åt remmarna från hjulhuset eller underifrån utan att demontera nåt annat? Vilka spänn och löprullar skall man byta samtidigt?
    Såld:Coupé 20 VT Limited Edition Nr 739 Grigio Vinci Metallizzato
    Lancia Thema Executive 3.0 CRD
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM QV Line
    Ducati Multistrada 1000 DS

  • #2
    Du behöver bara en avsågad insexnyckel & förlängning för att släppa remspänningen via AC-pumpen, sen tar du det mesta uppifrån o även från hjulhuset
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      https://www.fiatcoupeclub.org/upload...angefor20v.pdf

      Jeg ville ha byttet alle spenn- og løperuller om du ikke vet når de ble byttet sist (personlig bruker jeg SKF til "alt" som snurrer rundt). Deretter remmer hvert 2 år - rullene av god kvalitet holder fort lenger, men remmer er billige og lette (nåja..) å bytte.
      Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

      Comment


      • #4
        Learn in detail escort services careers near me so you can experience this new prostitution service
        ?

        Comment


        • #5
          Dags att byta multiremmen på min 20VT. Har Ac, vilken längd ska det vara? Får upp en massa olika längder när jag söker på regnummer.

          Comment

          Working...
          X