Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kylfläkten går inte igång.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kylfläkten går inte igång.

    Hallå där kära fiatvänner!

    Jag tog ut bilen nu idag för att så smått förbereda den för den kommande våren! Ett av felen som jag upptäckte sent i höstas strax innan jag ställde av den var att kylfläkten inte verkar gå igång. Tempen ligger fint strax under 90 när man kör landsväg, men ställer man den på tomgång så stiger tempen ganska kraftigt och börjar gå mot rött utan att kylfläkten verkar gå igång. Jag kopplade ström på fläkten idag och det funkade, så det måste vara nån givare? Vad är det som ger signal till fläkten att gå igång? Annars funkar värmen i bilen å allt.
    Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

  • #2
    Du har fullt med vätska så att det inte finns nån luft vid nån sensor..?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      ...

      ...vajsing me teromstaten? Min byttes då jag hade liknande problem och sen dess startar fläkten alltid vid 90c och uppåt.
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        Du har fullt med vätska så att det inte finns nån luft vid nån sensor..?
        Jo jag kollade, och det såg ut att vara fullt.
        Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

        Comment


        • #5
          kolla lilla värmereläet bakom kylaren. Kablarna är inte värmeskyddade och smälter ibland...jag har alltid fått byta på min cuppar för att kablarna lr kabelskorna sett skit ut
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #6
            Er det ikke to trinn på denne?Enten om en av viftene starter først eller begge på halv fart? Har du AC? Da skal begge gå på full fart når du kjører m AC uansett.

            Comment


            • #7
              Originally posted by TurboNimitz
              kolla lilla värmereläet bakom kylaren. Kablarna är inte värmeskyddade och smälter ibland...jag har alltid fått byta på min cuppar för att kablarna lr kabelskorna sett skit ut
              Hmm, vart exakt sitter den?
              Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

              Comment


              • #8
                Originally posted by TurboNimitz
                kolla lilla värmereläet bakom kylaren. Kablarna är inte värmeskyddade och smälter ibland...jag har alltid fått byta på min cuppar för att kablarna lr kabelskorna sett skit ut
                Jag har flytatt min reläer så slipper det :-)
                Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                Fiat Coupe 20v turbo +
                Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                Comment

                Working...
                X