Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterilampan lyser....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterilampan lyser....

    Har haft ett irriterade problem nu ett tag: batterilampan lyser när jag har bilen igång. Den lyser när tändingen slås på och går ner i sken när bilen startas för att sen inte slockna.
    Har kollat alla jordpunkter samt kontakter på generatorn ( som nog är utbytt). Verkar inte vara någon nedsatt funktion på lampor/bilen i övrigt men ack så irriterande att den lyser...
    I vintras slocknade lampan när man startade bilen nu lyser den hela tiden.

    Innan jag river ner bilen för mycket: finns det några ställen jag bör kontrollera som kan vara "standard" ställen för denna typ av fel?
    tack på förhand.
    Fiat X1/9 Dallara
    Fiat 124 Special Moretti
    Fiat Grande punto Sporting
    Lancia Thesis 3,2 V6
    Lancia Delta integrale EVO I
    Alfa GTV 3,0 V6
    Fiat Strada 1,9d

  • #2
    Jag skulle tippa på att den inte laddar som den ska och förr eller senare så står du utan kräm i batteriet.

    Jag brukar testa min generator genom att lyfta av kabeln på batteriets pluspol under tomgång, stannar den så laddar den inte annars ska den forsätta gå men kanske med lite ändrat varvtal.
    Fortsätter den gå så sätt tillbaka kabeln ganska omgående så att den inte går för länge på detta sett.
    Vissa säger att man kan paja generatorn men det har aldrig hänt mig än så länge men om du testar är det på egen risk.

    lycka till.
    www.strigin.se

    Comment

    Working...
    X