Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ventiler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ventiler

    Min blå 20vt står hos AutoAlfa i Gøteborg etter ett kamremhavari. Den ble levert der siden de var billigst og skulle bli reparert for 20-25 k. Nå er de oppe i 31 og jeg er ikke fullt så fornøyd. Det er gått 6 eksos og 6 inlet. til en pris av snauke 1k pr stykk.
    GRRRRRR
    Hva gjør jeg? Er det noen som kan levere "uorginale" ventiler?Eller begagnad topp?

  • #2
    Jag har hört om din bil tror jag.. Det verkar ha blivit en smärre kris när det gäller att få fram originaldelar till hyggligt pris efter Rosso konkursade. Om det är till nån tröst lär det vara likadant för alla.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Yesss!
      Alternative autos i England skaffer til 10.95 pund pr stykk!
      Nå er jeg glad igjen!

      Comment


      • #4
        Re: Ventiler

        Originally posted by jeschiotz
        Min blå 20vt står hos AutoAlfa i Gøteborg etter ett kamremhavari. Den ble levert der siden de var billigst og skulle bli reparert for 20-25 k. Nå er de oppe i 31 og jeg er ikke fullt så fornøyd. Det er gått 6 eksos og 6 inlet. til en pris av snauke 1k pr stykk.
        GRRRRRR
        Hva gjør jeg? Er det noen som kan levere "uorginale" ventiler?Eller begagnad topp?
        Mena du att Auto Alfa kunde fixa ventiler för 1000 kr stycket?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          ja?

          Comment


          • #6
            Inte undra på att du är glad när AA kunde fixa nya till så lågt pris

            Grattis!
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Bra fornøyd jeg!
              Hvordan er det med taxes inn til Sverige når man bestiller fra England? Moms?
              Tenkte bare å sende delene direkte til Autoalfa i stedet for å tolle de inn til meh her i Norge.

              Comment


              • #8
                Vi svenskar betalar moms i landet vi köper varan, då vi är med i EU. Så med andra ord så tjänar man lite om man köper från UK då vår moms är på 25% och UK har 17,5%. Fast sen så måste man ju även kolla på vad pundet står i så man inte går på en nit. Mycket å tänka på

                För dig borde det väl vara samma som för oss om du skickar varorna direkt till Auto Alfa.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Da var endelig Coupen min ferdigreparert!
                  Grunnen til at det tok så langt tid var at når AutoAlfa fikk skrudd motoren sammen og startet opp,fant de også grunnen til at ac reima var røket(og dermed kilt seg oppunder den j### kambeltet) nemlig at generatoren satt bom fast!
                  Har hørt litt lyder på tomgang men trodde det kom fra vattenpump ev fra spennhjul...

                  Ny(begagnat) ble satt inn. Dette var visstnok et veldig skjeldent problem.

                  Så; totalt 16 ventiler ,vattenpump,spennhjul ,en haug ventilstyringer,kambelte/ac/generator belte samt da altså generator totalt arbeid ca 16000 svkr samt deler 8000 nkr (altså Alternative autos)

                  Så krysser man fingerne på at det holder en stund nå!

                  Comment


                  • #10
                    Såg din bil igår! Såg körfärdig o fin ut. Är det en '99?
                    Skönt att det är över (får man hoppas)!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Det kostar att ligga på topp...
                      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per
                        Såg din bil igår! Såg körfärdig o fin ut. Är det en '99?
                        Skönt att det är över (får man hoppas)!
                        Næmmen! Hos AutoAlfa da eller? Kjørte den hjem til Drammen i går. Var litt skeptisk til tollen (ikke altid like greit å vite hva de finner på!) men rakt igjennnom uten stopp. Fine veier oppover fra Gøteborg forresten. Og lite trafikk også.

                        Det er en -98.

                        Og snart tilsalgs!

                        Comment

                        Working...
                        X