Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gm Ebv?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Okej. Tror du verkligen att FC Performance "standard mapp" är bättre än Novitecs chip? Hur är det med Hybrid-turbon, passar den direkt utan större modifieringar? Ny downpipe måste väl fixas?

    Comment


    • #17
      Fördelen med mapp från FC Performance är att den är mer anpassad till just din bil.
      Vet inte exakt vad som behöver bytas med en hybrid, men tror man kan behålla DP..?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Joo det förstås, men min bil skiljer sig inte mycket från standard.. bara avgas och filter...FMIC kanske kommer någon gång framöver.. Egentligen borde man väl köra bilen i bänk efter att man chippat för att kolla att allt är OK?

        Comment


        • #19
          Har du bytt avgasdelen efter kat?

          Efter att du bytt chip så måste du iväg och kolla bränslemängden. Man kör från 2000 till 6800 varv/minut (varvtalsstoppet) på fyrans växel. Be bänkfirman mäta effekt, vridmoment, laddtryck och lambda. Se till att du får alla värden på en txt fil. Skicka värdena till Leighton. Han ändrar i mappen om han ser något fel. Sen får du ett nytt chip och åker en gång till och bänkar och kollar av värdena.



          Hybridturbo är en originalturbo men de ändrar kompressorhjul, turbinhjul, kompressorhus, turbinhus, wastegate enligt dina önskemål och installerar ett 360 graders lager (som tål mer än original lagret). Det är bara att ta loss den gamla turbon och montera på den nya, m.a.o inget behöver ändras/modifieras för att montera en hybridturbo! Det kan inte bli enklare
          Last edited by Freddan72; 9 May 2011, 20:11.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #20
            Avgassystemet är ett rostfritt Powerflow FRÅN orig. downpipe och bakåt. (100 cellers kat) Okej. Har aldrig kört bilen i bänk tidigare.

            Comment

            Working...
            X