Announcement

Collapse
No announcement yet.

En 20VT, 2700 mil. Köpa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by italia
    Hej igen, nu har jag låtit den ansvarige för den verkstad där jag lämnar in bilen ta en extra tur för att bedöma hur allting känns.

    Han sa att bilen känns som ny och är i ett otroligt fint skick vad gäller turbo,koppling,styrning,låda m.m Jag har fått ok att lämna honom som referens... De gör liknande test till två närliggande bilförsäljare pga försäkringskrav så bör ju legitimera det jag själv sagt hela tiden. Sedan är den redan genomgången vid såväl senaste servicen i april som han också påpekade samt nybesiktigad...Så nu tycker jag att jag gjort tillräckligt för att säkerställa att bilen är kanon. Räcker inte denna info som även kan backas av fakta på papper tycker jag Miller kanske ska leta en annan bil i all välmening.
    Italia
    Exakt! Leta upp en 35 000 kr bil och lägg 35 - 40 000 kr på saker för att få upp den i din nivå. Jag menar hallå vad kan ha hänt på 2700 mil????

    Och är han inte nöjd med priset så får han väl lägga ett bud. Kanske du tar det
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #47
      Originally posted by Freddan72
      Exakt! Leta upp en 35 000 kr bil och lägg 35 - 40 000 kr på saker för att få upp den i din nivå. Jag menar hallå vad kan ha hänt på 2700 mil????

      Och är han inte nöjd med priset så får han väl lägga ett bud. Kanske du tar det
      Behöver inte stanna där. Se på Noctamid, han räknar med 80 000kr...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #48
        Hej igen pga att jag själv ville komma över en Abarth så har Miller fått ett "snällt" pris som ligger en bra bit under 99 givet att vi kunde få till det inom kort så jag tycker det är ett fullt rimligt pris sett till vad han får... Men jag förstår att man alltid är försiktigt när det gäller sportbilar som Coupen men det får inte gå till överdrift heller : )

        Comment


        • #49
          Originally posted by Freddan72
          Exakt! Leta upp en 35 000 kr bil och lägg 35 - 40 000 kr på saker för att få upp den i din nivå. Jag menar hallå vad kan ha hänt på 2700 mil????

          Och är han inte nöjd med priset så får han väl lägga ett bud. Kanske du tar det
          Det gäller ju att lita på mätaren. Vi ingenjörer har en tendens att inte göra det

          Svårt att bestämma sig för att köpa bilen om man inte sett den ännu. Jag tar in så mkt info jag kan, sedan gör jag ett beslut. Varför är nu detta fel?
          Last edited by Miller; 24 May 2011, 19:29.

          Comment


          • #50
            Jag kirrade en enkelbiljett till Tyskland och köpte min Coupe på vinst och förlust. Lite får man våga om rätta känslan kommer fram . Visst ska man kolla upp historia, service, underhåll m.m.. Men för mig så är det rätt enkelt när det gäller bilaffärer. Får man ett bra intryck av säljaren och bilen är den man vill ha så är det bara att slå till.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #51
              Originally posted by Freddan72
              J Men för mig så är det rätt enkelt när det gäller bilaffärer. Får man ett bra intryck av säljaren och bilen är den man vill ha så är det bara att slå till.
              Mitt master exjobb ska vara klart inatt, har 2 presentationer att förbereda och opponering på ett exjobb... Har jobbat minst 13-14 timmar om dagen senaste veckan, plus skrivit inlägg här osv.

              Värsta tänkbara tidpunkten för bilköp. Har i princip varit helt beroende av vad folk skrivit i detta forumet.

              På det har man tidspressen från säljaren... så det är inte enkelt alla gånger....vettö!

              Tyck inte synd om mig, men ha det i åtanke innan ni kallar någon "nojig" eller vad som nu skrivits.

              Jävligt tacksam för alla svar dock. Mkt hjälpsamt.
              Last edited by Miller; 25 May 2011, 00:07.

              Comment


              • #52
                Originally posted by Miller
                Mitt master exjobb ska vara klart inatt, har 2 presentationer att förbereda och opponering på ett exjobb... Har jobbat minst 13-14 timmar om dagen senaste veckan, plus skrivit inlägg här osv.

                Värsta tänkbara tidpunkten för bilköp. Har i princip varit helt beroende av vad folk skrivit i detta forumet.

                På det har man tidspressen från säljaren... så det är inte enkelt alla gånger....vettö!

                Tyck inte synd om mig, men ha det i åtanke innan ni kallar någon "nojig" eller vad som nu skrivits.

                Jävligt tacksam för alla svar dock. Mkt hjälpsamt.
                Lycka till med både exjobb och bilköp!

                Blir lite sugen själv förresten, men svårt att motivera att ha två QP:er...
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #53
                  Originally posted by rask
                  Lycka till med både exjobb och bilköp!

                  Blir lite sugen själv förresten, men svårt att motivera att ha två QP:er...
                  De e väl inget man ska behöva motivera/förklara

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Miller
                    De e väl inget man ska behöva motivera/förklara
                    Var faktiskt lite sugen på att ha en som sommarbil och en som vinterbil. Men skulle varken vilja köra min nuvarande eller denna på vintern.

                    Å andra sidan är kanske Coupe:n fel bil att köra på dåligt vinterväglag, väl skumpigt, dessutom verkar det av Engelska Coupe-klubben att dömma, börja rosta en del...
                    à la London designmarknad - www.alalondon.se

                    Comment


                    • #55
                      Flög till Berlin 2001 o kollade en röd 20VT.. Verkade fin på alla bilder. Var inte ett vrak men nära.. Tåg hem.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment

                      Working...
                      X