Announcement

Collapse
No announcement yet.

Storlek på Coupéns oljepluggspackning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    En kompis med en TT (jag vet, fy fan) hade samma problem. Han köpte en storlek större bult + kopparing + gängtapp på Biltema och gjorde större gängor helt enkelt. Var lite pill med att få ut alla spån efteråt men de sista fastnar väl i filtret till slut.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Kollar man i ePer så ser man att en packning finns dock går inte den att beställa separat utan man får beställa hela skruven så följer den med. Kan inte kosta många kronor. Har man vridit av gängan så är man rätt stark, man ska inte behöva dra åt så hårt men skadan är redan skedd så jag hade lämnat in bilen till någon som kan kolla om man kan gänga om den och samtidigt ordna en passande oljeplugg.

      EDIT: Se till att den som gör ny gänga ser till att det inte kommer in metallspån i tråget för det kan kosta dig motorrenovering. Oljan kan återanvändas om du tappar ur den i ren behållare.
      Last edited by 84jr0; 11 April 2013, 17:53.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #18
        Tack för alla som svarade.
        Nu är det helt tätt, köpte en ny oljeplugg som jag hade en skvätt loctite på, helt tätt.
        Som sagt, tack så mycket för er hjälp!

        Comment

        Working...
        X